Team ME

Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Första tävligen tillsammans!

Av Team ME - 2 maj 2010 14:37


Då var min och Fancy debut på tävlingsbanan avklarad.


I veckan har jag tyckt att Fancy har varit ganska bråkig, ingeting har funkat, han har mest velat springa jättefort i traven och galoppen, men så i fredags fick jag lite hjälp av Jocke och han kändes på engång mycket bättre.


Och när jag inte fick ner mina tävlingskläder så hade jag ingen lust alls att tävla en cpighäst och inga kläder..


Men så jävla tur att jag for på tävlingen, Fancy var helt underbar, så lugn/harmonisk/cool en liten framridingsbana, bland hingstar och galna hästar. På tävligen var det 72st anmälda, det var ju bara en liten d-tävligen.


Första klassen var westernriding, i mönstret var det två byten, ett byte vart lite sent. Men allt annat gjorde Fancy fläckfritt! jaja jag red lite fel, råkade glömma att sakta av från galopp. Vi kom  3a i klassen, dom som kom före oss i klassen hade proffstränade hästar, så jag var jättenöjde med Fancy, han som är amatörtränad 3åring


I reining var det jag som gjorde bort mig, så vi vart diskade, men gud Fancy var så duktig! jag är så sur på mig själv att jag inte kan ränka.


I pleasure kom vi på en finfin 3 plats, Fancy var så trött, jag hade suttit och ridit honom i över 6timmar. han orkade nästan inte galoppera, haha lillkillen


Så nu förhoppningsvis ska vi tävla igen om 3veckor, och då ska jag ha tävlingskläder!


    


Så nu ska jag och Fancy träna!


   

 
 
Ingen bild

Anneli

2 maj 2010 17:18

Ja du, felen verkar ligga hos dig så det blir nog svårt att fixa till...

Men Fancy ser fin ut på bilderna och du ser ju glad ut, det är väll huvudsaken.

 
Ingen bild

KP

2 maj 2010 18:18

Tummen upp för dej och Fancy

 
Ingen bild

Petra Holm

3 maj 2010 06:34

Grattis! Vad kul att Very Fancy skötte sig så bra. Skall bli spännande att följa er framfart på tävlingsbanorna.

 
Ingen bild

maria

3 maj 2010 07:20

Bra jobbat, Annika! Vi håller tummarna för nästa tävling, synd det är så långt att åka...

 
Ingen bild

Monica

3 maj 2010 19:37

Grattis till resultaten på tävlingen i helgen, det där med att räkna ligger visst isläkten om jag inte är felinformerad och det har ju gått bra ändå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Team ME - 28 juni 2011 20:24


Just nu har jag så jävla tråkigt, jobbar hela dagarna på hemtjänsten, jag håller nästan på spy!   Och nu är ju typ jättemånga på Chappen! jag blir så avundsjuk! hoppas det går bra för alla som ska vara där och tävla!   Plus så har jag inte tr...

Av Team ME - 17 juni 2011 13:49

Nu jävlar ska jag lägga upp bilder, alla är från Gunnarsgården, alla bilder harjag snott av Maria! momhhahah     Jag och Dumdo (jac) en av mina favorit hästar :) han är underbar   Jag och en Nic It With Buc bebis, så otroligt söt, synd att han ...

Av Team ME - 14 juni 2011 21:34

  ett litet på cindy, sammanlagt är hon riden i 3 veckor, hon är så lättlärd!   ...

Av Team ME - 14 juni 2011 21:15

Idag fick jag hem reg. papperna på Cindy! så snart kan vi åka iväg och tävla!! hur kul som helst :D   Förresten så borde alla ha en Cindy, snällare häst får man leta efter, man kan precis göra allt med henne och hon bah jajaj okej då, blir aldirg...

Av Team ME - 30 maj 2011 23:22


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards