Team ME

Alla inlägg under mars 2010

Av Team ME - 31 mars 2010 21:29

Var ut och red efter en skogsbilsväg ikväll. Började bra med att vi vuxna drog i väg i en liten kapplöpning. Ungdomarna Rebecka och Bruno tog det lungt och förståndigt. Sen höll ett stort stenblock på att äta upp Jacson. Strimman av barmark var grand canyon enl Bruno. Sonny hade fullt upp med att kolla var det var is och var man kunde ta sig fram säkert.

Försökte få dem att trava på ordentligt. Fått för mig att det är bra med en ordentlig trav rakt fram så de får sträcka ut ordentligt. På väg bort var det inga problem, på väg hem hade de stora problem till att börja med att hålla traven, ville gärna slå över i galopp. Jacson var den som travar på bäst, men det ser inte vackert ut. Sonny han vill ju ha lite stil på sig då han rör sig. Och lilla Brun gjorde så gott han kan.

Mötte en del bilar och Jacson reagerade inte ett dugg på dem. Inte de andra heller men de har ju aldrig någonsin brytt sig.


Nu ska kvasten trimmas, för snart bär det iväg hem till blåkulla.

//Maria

Av Team ME - 30 mars 2010 23:49

Vart tog den här dagen vägen? Den har verkligen gått jätte fort!


Började dagen med att fara ned till stallet och klappa på Lisa. Hon är riktigt rund om magen nu och rundare lär hon bli innan det är färdigt. Oj så spännande de kommer att bli.


Mamma har varit här och hjälp mig att köpa och sätta upp nya gardiner i köket, inte för att jag inte klara av det själv men det drar lätt ut på tiden annars... Tack så mycket!


När Annika var hos Staffan förra våren skickade hon titt som tätt mms med filmsnuttar på olika hästar. Idag har hon börjat med det igen, man blir ju bara lite avis. Snorunge!


Har även hunnit med att träna lite med hundarna. Godiz övade lite på att gå med kontakt, sitt stanna kvar, inkallning och vi lekte även lite med apporten. Hon var riktigt duktig i dag, det märks att hon blir äldre för varje gång och klarar av mer och mer. Jackpot tränade lite av varje, det som vi har störst problem med just nu är rutan och inkallningen. Tänk han lär sig inte det än fast vi inte tränar, mycket konstigt! Men vi nöter på emellanåt.


Tack och hej leverpastej!


//Anneli

Av Team ME - 30 mars 2010 22:33

Härligt väder har det varit hela dagen.

Imorse kom Dess för att rida Jacson. Han lufsade snällt  på som den tant-häst han är. Sonny fick ett ganska lätt pass idag. Var ju tvungen att hålla ögonen på Dess och komma med nåt litet tips. Men på det stora hela fick hon klara sig själv. Ville kolla läget på henne och hur Jacson reagerade på henne. Det är ju inte bara Jacson som haft rid-ledigt i flera månader.


Hon hade dessutom med sig en burk "kina-pulver". Vet inte vad det heter eller vad det egentligen är för det var bara kinesiska tecken på burken (kanske inte ens var livsmedel?). Jag penslade på kvällens kyckling och den blev smarrig! Tack så mycket.


Var en sväng till bjurholm för att köpa till en gardin så det blir lite påskigt.


I kväll har hundarna tränats. Blev lite besviken över Allys fria följ, sen blev jag arg på mig själv. Vad kan jag egentligen begära då hon bara tränat 2 ggr sen tävlingen 6 feb?

Inkallning fungerar bra. Framförgåendet ok med tanke på hur många gånger vi gjort det. Läggande under gång var bra. Apportering, så där. Vi gjorde även lite utställningsträning. Har ju sett proffset syrran Tia. Oj där ligger vi i lä. Men på nåt vis så "glömmer" jag hela tiden att träna för utställning.

Sen blev vi tvugna att sluta och gå ner till stallet och fixa en bakgjord åt lilla Brun.


//Maria

Av Team ME - 29 mars 2010 17:01

  

Igår jag kom jag fram till Falköping, sen dess har jag gjort en massa saker tex varit hemma hos Per Larsson, har fått ridit tre hingstar, jag som är så himla rädd för hingstar. Dom var jätte duktiga och nu kommer Fancy kännas helkass när jag får sitta och glida på såna fina hästar ;) haha



Imorgon kommer Fancy, jag har fixat att han ska bli skodd när han kommer, nu jävlar ska vi rida, han ska tom får slidisar på sig;P


Alla hästarna här har typ ingen päls alls och tappar jätte mycket hår, Fancy är som en vandrande hårhög.


ensak till jag är värdelös på att köra fyrhjuling och köra lövblås...



Dudes Muddy Boots

 

 

 

 

hälsingar Annika

Av Team ME - 28 mars 2010 13:37

Det är Ally, det.

Godiz är här idag medans Anneli jobbar.

Den stora, annars så buffliga Ally är så snäll då Godiz vill leka, och Godiz vill alltid leka.

Ally lägger sig ner och leker försiktigt. Det är ju så att ibland så måste man tala om för valpar att de är trötta och måste koppla av, särskilt då de kommer bort så här till sin bästaste kompis. Så Godiz fick ett ben och gå till sin bur. Där somnade hon en stund.

Senare så var Ally och tog benet av Godiz och Ally älskar verkligen ben. Då går lilla Godiz fram till Ally och ska ta det av henne, Ally vänder bara på sig, tyst och snällt. Godiz klättrar på Ally, och Ally är fortfarande tyst och snäll, gnagar på sitt ben, och försöker bara att vända sig ifrån henne.

Mammasbebbebooboobus, hon är den snällaste som finns.

//Maria


Av Team ME - 27 mars 2010 16:12

Lilla Brun är väldigt tung då han står på foten med en framhov och sparkar bakut samtidigt. Det fick jag erfara i går morse då jag tvättade han sår......i springskor.

Den ena tån är svart-lila, den andra blödde som bara den.


Hästarna dvs Sonny och Jacson har tränat på bra både igår och idag. I morgon ska Sonny få ha bett igen.


Ally mår bra och är som ett yrväder. I morse fick hon leka med sin allra roligaste lilla syster Godiz. I går hade hon och husse fredagsmys då han kom från jobbet....

  



Av Team ME - 26 mars 2010 23:26

Idag har jag, Jackpot, Godiz och Annika varit till Björnsjö och bytt bil med pappa så att jag kan dra Fancy till Umeå på måndag.


Godiz och Jackpot hade börjat dagen med att fölaj med till Umeå. Än så länge så är Godiz ett riktigt A-barn vad det gäller att vistas på allmänplats, lung och städad. Hur världsvan som helst spadserade hon runt vid universitetet. 


När vi kom fram till Björnsjö hade jag glömt A-barnet hemma för den valp jag hade med mig var en liten legist. Hon visste inte riktigt vart hon skulle bege sig, sprang fram och tillbaka i huset. Efter ett tag så ville hon ha igång Jackpot och började att skälla på honom, men där gick hon bet. Då gav hon sig på skorna, hon sprang ut i hallen och hämtade mina skor och kom stolt in med dem i köket. Godiz är sällan så stolt som när hon får stjäla något, det bästa tror jag är när hon lyckas komma in i på toaletten och kan komma åt toaborsten. Eftersom att Ally också har en läggning åt det hållet så får vi väll skylla på det serbiskablodet som rinner i deras ådror.


Lagom tills att vi skulle bege oss till Karlsbäck så hade Godiz varvat ned och somnat på golvet. Jag tror inte att hon knappade in på Jackpots försprång vad det gäller favvoritskapet och hon har nog långt kvar innan hon tjänat ihop till en hemstickad filt.


//Anneli

Av Team ME - 26 mars 2010 14:54


Jag har ju som sagt börjat packa, det är ju bara så svårt att veta vad man ska packa. Åt Fancy var det lätt att packa åt, han vet precis vad han vill ha med sig.


Idag provade han sig nya huvudlag, han kommer att vara mycket snyggare i det när han har tappat sin mega fula vinterpäls. Imorgon ska han duscha också så att han luktar gott.


 



I onsdag var jag på sjukhuset igen, nu slipper jag gipset och jag har fått en liten rosa skena som jag ska ha på fingret när jag går nått våldsamt tex rida Fancy. Återbeskök igen om tre månader.


Mitt lillfinger är inte vackert, det blir nog ingen handmodell av mig ;P haha


  Ikväll ska jag hem till Björnsjö för att hämta alla mina kläder som jag ska ha med mig ner till Falköping. Jag tror att regnkläder är ett måste, när jag var nere hos Staffan förra våren regnade inte en enda dag!


Hälsningar Annika

Ovido - Quiz & Flashcards