Team ME

Alla inlägg under oktober 2008

Av Team ME - 30 oktober 2008 23:24

Har införskaffat en DVD: Bob Avila, Body Control. Oj oj oj, Anneli, Rebecka och jag såg den och blev så inspirerad att jag hade lust att sjukanmäla mej och stanna hemma och rida, Anneli mumlade nåt om kastrera hingstar och hämta hem Lisa, ikväll!!  Men nu var ju hästarna ridna för dagen så det går ju inte för sig.

Han fick allt att se så plätt-lätt ut,  hade inga hästar med raggiga vinterpälsar, och en ridbana som var lika stor som hela Bränna.


Ridbanan är frusen så jag försöker att inte vara där så mycket just nu. Så vi skulle ut i skogen idag. Men efter att jag jobbat 7 nätter och dessutom varit på kurs, till sjukgymnast och besiktat bilar istället för att sova på dagarna har Jacson inte ridits så hårt och igår vilade han helt.

Han kändes lite väl pigg då jag klev upp så jag klev helt enkelt av och linade honom några varv innan vi skulle ut. Något förfriskad skuttade han runt några varv innan han lugnade ner sig. Sen gick det som på räls ut i skogen, han tvekar aldrig utan går dit jag styr honom. Märkte på min Sonny-Darling att han och Lillan busridit en hel del på den här sträckan för Sonny taktade och flåsade oss i nacken första kilometrarna. Nåja, tror inte att nån av dem tar någon större skada av det.

 Sista biten hem skrittades och bröderna slog sina kloka huvuden ihop om nåt viktigt......


//M

Av Team ME - 28 oktober 2008 18:26

Jag borstar Bruno ungefär varannan dag, men jag undrar om det egentligen är lönt då han blir lika skitig då han kommer ner i hagen igen... Men, men, han blir ju vacker en liten stund iallafall, och nu har jag höstlov, så då kanske han kan vara ren längre stunder..


Jag rider ju även Sonny varannan dag, och vi gör väl samma saker som vi brukar... Fast för nån dag sedan red vi ut efter vägen en lång bit, det blev säkert en mil!!!


Jag har även ridit Jacson några gånger, och han uppför sig mycket bra.


Katten brukar stå utanför dörren och jama så att det hörs ända in, så jag hoppas att stallet blir klart snart så att han inte är här hela tiden.

 //Rebecka

Av Team ME - 26 oktober 2008 22:00

Tack för att du ringde. Det är alltid roligt att höra att nån är nöjd med mitt jobb. Jacson är jättesnäll och lätt att jobba med. Han är ett riktigt litet sockergryn!


Till er andra nyfikna kan jag berätta att ikväll då jag låg på soffan och sov så ringde Lotta. Lotta är Jacsons förra ägare. Hon hälsade med Jörgen att hon sett filmen på Jacson och hon tyckte att jag gjort ett bra jobb.

Det var jätteroligt att få höra. Jag lägger verkligen ner själ och hjärta i alla hästar som kommer hit. Många gånger kan det vara frustrerande innan jag, häst och framförallt ägare är på samma plan. Men i detta fallet går allt som smort............förutom att Matte inte törs komma och provrida :-)


Tvingade upp Rebecka idag, hon försökte komma undan med att hon inte brukar få hålla på med träningshästarna. Så jag körde bara över henne och sa att nu ingår det i Jacsons utbildning att kunna jobba med 14åringar på ryggen och att hon inte hade något val.

Han var snäll, testade ingenting utan lät Lillan göra vad hon ville med honom utan problem.

//M

Av Team ME - 25 oktober 2008 23:32

Det är inte så alvarligt som det hörs, så ni behöver inte lägga in mej på hispan......än.

Jörgen kom in till middagen och sa "jag ska nog skaffa mej en häst, det verkar vara minst arbete då man äger dem", snabbt svarade jag "du får min".

Jag fick ingen bekräftelse på att han tog emot gåvan så jag tror att Sonny-Darling fortfarande är min.

Han hade tydligen gått ut 10 timmar tidigare och monterat in fönstren i nya stallet. Sen monterat och justerat balgripen så att den skulle passa traktorn och till sist hämtade han hem 15 rundbalar. Medans vi hästägare roat oss med att rida och sova. Någonstans mitt i detta hann han även att byta till vinterdäck på audin och laga bromsarna på Annelis bil.

En sån karl jag har.

//M


Av Team ME - 24 oktober 2008 10:39

Fy vad det är synd om Anneli som har lämnat bort Lisa till Lse. Där glider Annika runt på syrrans häst i ridhuset och får inte ha hand om sin egen guldklimp, synd om Annika oxå. 

Synd om Rebecka som bara har en unghäst som bara kan borstas och pysslas med, allt för ofta tvingas hon ut på mammas häst.

Och stackars Desiree som måste ha sin häst här på inridning. Ojojoj vad det är synd om dem.

Jag har tur, för jag får gå ut på morgonen i ett par plusgrader och spöregn och halka omkring i lervällingen, stövlarna sugs nästan fast i leran i hagen, sen upp på ridbanan och halka omkring. Himla tur jag har.


Äh, slut på självömkan och halvsanningar. Idag stannade jag faktiskt inne och bakade bullar tills det slutat regna.

Då jag gick ut och red hade det blivit 6 grader varmt och ridbanan som varit nysladdad hade inte blivit blöt av regnet. Dessutom får jag lägga mej och sova helt lovligt mitt på dagen för inatt bär det iväg till jobbet igen.

//M

Av Team ME - 24 oktober 2008 08:24

Lisa är tillbaka i Lse igen


Jag har börjat få ordning på henne igen, hon har inte fått dagligadose pustning när hon var i Karlsbäck, men nu är hon duschad och fin igen. Hon kan ju inte gå omkring och se ut som en lantis (som hon nu är)


jag och Lisa går omkring och väntar tills vi ska få den nya sadeln, det är inge roligt att rida i dressyrsadel plus att hon ser ut som ett mongo när hon har det.



Av Team ME - 23 oktober 2008 17:13

Idag då Karin var hit med Rosa och tränade passade Anneli på att filma Jacson lite.

Håll till godo....



Av Team ME - 23 oktober 2008 01:22

Nu är det bara elände, först blev jag tvungen att skicka tillbaka Lisa till Lycksele och sedan gick mitt modem sönder. Nu är jag tillbaka på ruta ett så att säga. Måste bara lägga upp dessa bilder som jag fick av Annika,

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards