Team ME

Alla inlägg under december 2009

Av Team ME - 31 december 2009 15:02

Idag fick jag den stora äran att rida Fancy. Hoppas att Annika gått med på det och att det inte bara var som Anneli sa.

Det var ju intressant......och så roligt. Gossen har ett härligt steg. Men ack så mycket hyss. Det är så roligt med unghästar, det finns alltid något att jobba på.


Rebecka har följt Anneli till Solberg, hoppas att hon kan hjälpa till och sköter sig snyggt, visar upp sin goda uppfostran.  


Vi ska gå till grannarna och äta nyårs supé, sen jobbar jag sista natten för detta pass. Jörgen får nog fira in det nya året med Ally och Jackpot.


Ska försöka hinna med en årssummering imorgon oxå innan middagsgästerna kommer.


GOTT NYTT ÅR!

Av Team ME - 30 december 2009 15:35

De små snorvalparna som har fläskkorvsponnysar har ställt till det. De har en röstning på deras blogg www.viranonikki.bloggplatsen.se vilken häst på bränna som är bäst.

Naturligtvis så är det ju Sonny, så gå dit och rösta på honom. Tyvärr är de så att man kan bara rösta en gång och vi misstänker att de små har lejt sina kompisar att rösta på Bajsbralla.


Humöret är på topp idag efter 3,5 timmars sömn, blåbärspannkakor och en barbackatur på Sonny-darling.


//M

Av Team ME - 29 december 2009 15:22

Hela julen har varit underbart härlig. Har ridit, prommenerat och haft det bara bra. Nu när systrarna P var tillbaka på byn gjorde jag upp storslagna planer om att vi skulle rida ut idag och ha lika trevlig.

Men nu började jag jobba igår, all glädje och energi rann bara bort. Allt känns skit, orkar inget.  Det gick inte ens att sova, nån var tvungen att tända den stora gula saken på himlen som gör det omöjligt att sova.

Tror att jag blir så här grinig och trött nu för att det inte känns så roligt på jobbet. Har ny chef, nya boenden mm. Nåja har ju bara tre nätter kvar innan jag har ledigvecka igen, ska väl inte klaga.


Har iallafall tiggt åt mej blåbärs pannkakor till imorgon, alltid något att se fram mot. Sen så har jag ju världens goaste, gladaste, galnaste hund som alltid finns i närheten.

Sonny är oxå go och snäll, men han står ju bara och äter hela dagarna. Det känns ganska skönt just idag när allt är blä att Sue har ridit honom, då behöver jag inte ha dåligt samvete för honom. Fast han är nöjd om han får kramas och äta morötter, för sån är han. Undrar varför alla tycker han ska ha rosa saker.......

//M

Av Team ME - 28 december 2009 16:35

20-21/3 2010 är det datumet som alla ska lägga till minnet, det är då våran favoritperson kommer och håller clinic!


20-21 mars kommer Staffan Nielsen och håller clinic, plats och pris ej bestämt. anmäl er redan idag!


Anneli Persson 0702960377


Maria Egelby 0702875313


  Staffan och Commander julie



 


Staffan och Maria från clinicen i höstas







 

Av Team ME - 27 december 2009 12:40

Har haft jullov sen den 22 och har inte fått en enda sovmorgon.

Bruno är väldigt snäll fast han är en aning hård i munnen och väldigt pigg så att det gäller att tråna riktigt varje dag och inte lata sig för då är han ganska dryg nästa pass. Idag red vi ut i djupsnön med ponnyerna och då skulle han absolut galoppera genom hela byn och eftersom han inte sprang på så fort utan höll sig på sin plats längst bak i ledet så tyckte jag att det var okej.

  Hälften av mina julklappar var till Bruno, det var bla. 4 benskydd, boots och stigbyglar.

//rebecka 

Av Team ME - 26 december 2009 19:52

Dumma lilla hund.

När vi på julaftonen var en sväng till Jörgens mamma och hennes sambo i Bradträsk sprang Ally först in i köket och skällde riktigt surt på Ville, sen sprang hon ut i vardagsrummet och skällde på farmor Magda.

Jag tillrättavisade naturligtvis detta, sådant får man inte göra.

När vi satt där och Farmor gick omkring i köket sa inte Ally något men så reste Ville på sig. Ally morrade djupt i magen.

Idag var det så dags att de skulle komma till oss på middag. Ally skäller aldrig på nån som kommer in genom dörren, förutom Farmor och Ville. Hon har gjort det tidigare och gorde även så idag.

Vet inte vad jag ska göra.


Nu ikväll var vi ut och tränade lydnad. Ja vad ska man säga om det då?

Galnare hund får man leta. Vid hoppet kom hon i full fart och hoppade upp på mej istället för att sätta sig vid sidan. Vid inkallningen blir det ännu värre. Snart gruvar jag för det momentet. Hon kommer i fullfart och kraschar rakt in i mej, SKITKUL!!!! tycker Ally, inte jag, eller..... jag tycker ju att det är roligt att hon tycker det är så skoj. Nåja vi jobbar på det oxå. Tar det lite varsamt för jag vill absolut inte ta bort glädjen och få henne låg. Hmm.....fast jag undrar om man kan få Ally låg.....

//M

Av Team ME - 26 december 2009 19:27

Idag har det blåst småspik här i Björnsjö, och när det är -10 i luften blir det riktigt kallt. Så när vi skulle ut på den dagliga skidturen gjorde man smartast i att hålla sig i skogen där det var lä. För att ta oss hem så tog vi vägen längs kraftledningen i ett par hundra meter och det var en riktig "kalfjälls"-experiens, det blåste och bet ordentligt i kinderna. Den sista biten hem var det någon som hade varit och röjt och lämnat kvar massa grenar och stammar i skogen så jag föreslog att vi skulle följa en traktorväg till en rågång och sedan följa denna. Ett sånt misstag! Vad jag kom ihåg så var den rågången mellan gammal skog och ett hygge, men nu var det två meter höga tallar där och tätt stod de. Skam den som ger sig, inte kan man vända det var bara att bita ihop och ta sig igenom. Den vägen tog bara en halv timme längre än den vanliga som Annett tog, men vi hade i alla fall roligt...


Nä nu ska jag gå och se om jag kan få vara med och spela lite kort med de andra.


//Anneli


Av Team ME - 26 december 2009 10:49

Imorse var jag lat och ides inte sadla Sonny så jag red barbacka. Började galoppera lite på banan medan vi väntade på att Elvira skulle ta sig upp på Birger.

Sen for vi terrängbanan en sväng och Elvira till och med galopperade på Birger, det var ingen lång sträcka men det gick bra.


Sen kom hon ner med Birger till mitt stall för att jag skulle kolla hovarna. Birger gick raka vägen till julgranen och slet upp den. Han såg ut att bli lite förskräkt då alla julgranskulor började vina runt öronen men icket att han släppte granen. Jag fick gå fram och ta av honom den.

//M

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards