Team ME

Alla inlägg under februari 2009

Av Team ME - 27 februari 2009 23:32

Inte nog med att vi åt en massa tårta igår, vi åt tårta idag  oxå. Tur att det snart är slut på alla födelsedagar. Sen får Elvira och Rebecka lov att sluta ramla av, vi klarar snart inte mer tårta.


Jacson skötte sig bra idag efter gårdagens disskussion.


Ally är ett matvrak (som oss andra på gården). Hon börjar passa köksbänken när det närmar sig mattid. Ikväll då jag stod där så hoppade hon jämnfota upp och ner som en studs boll. Hon är för söt.

Av Team ME - 26 februari 2009 20:59

Det började igår med att Ally skulle träna kloklippning, vilket gått bra två gånger. Jag försöker lägga in som rutin 1 gång i veckan att klippa klor och ge ett "tandborstkex" efter.

Gamla Fina visste vad som väntade efter kloklippning så hon började alltid att dregel då hon såg klotången.

Nåja, tillbeka till Ally, hon grinade, gnällde, bet, slog med framtassarna.

Vad Ally inte visste innan hon flyttade hit var att hennes matte är en mycket tålamodig typ (det finns de som kallar mej tjurskallig, men det är tålamod) Jag fick sitta på golvet i ca 30 min innan hon var totalt avslappnad och klippningen började. Sen var själva kloklippningen inget problem.


Imorse gick jag ut för att rida Jacson. Han har gått rätt hårt i veckan, har skärpt upp träningen ett snäpp, begärt lite mer av honom, så han hade säkert träningsvärk. Men det är inte ett skäl till att uppföra sig dåligt, man kan träna sämre, men inte vara stygg.

Först stampade han i golvet mot mig vid sadlingen, sen då vi kom upp till ridbanan la han in backen och skulle inte dit, han fick då en dask i rumpan och hoppade in på banan.

Väl inne på banan protesterade han mot höger skänkel. Det roliga med Jacson är att när han är sur så "headbangar" han. Han slår upp huvudet så jag känner öronen och manen killa i ansiktet. Nu vill inte jag ha näsan knäckt så jag kortade upp martingalen och tog itu med problemet.

När det var löst efter ca 10 min och han var nöjd på ögonen fick han skritta ut på en promenad.

Jag tror det är viktigt att hästen hinner bli nöjd innan man slutar och inte slutar just som ryttaren "vunnit", för min teori är att bägge ska tänka positivt så man har den bilden med sig till nästa pass.

"A win - win situation" som Kevin skulle ha sagt.


Jag och Anneli har jobbat stenhårt på att sätta tårt-rekord idag. Tur att alla dessa födelsedagar snart är över.

/M

Av Team ME - 25 februari 2009 15:58

Här är Allys första träningspass utomhus. Hon tränar kontakt i koppel, sitt stanna och lite inkallning.



Av Team ME - 24 februari 2009 17:46

Idag blir Ally 10 veckor och hon väger 9,8 kg!

Vi började dagen i stallet med en härlig ridtur. Solen sken och det var bara nån minusgrad ute. Efter det åt Anneli, Annika D och jag semlor till frukost. Vilket resulterade i att vi var tvungen att motionera lite. Det blev en sparktur på en mil. Med Ally i lådan så klart.

Vi åt lunch och semla som dessert. Så då var vi tvugna att motionera lite till så Anneli och jag tog en skidtur.

 

 Sötast i världen!

 

 Pappas flicka.

På Lillans rum får man sitta i soffan, härligt!

 Bus med Jackpot.

 Härligt avslappnad.

/M


Av Team ME - 23 februari 2009 19:40

Hittade en rolig ordlek när jag var och läste en blogg i kväll. Den gick ut på att man googla på sitt namn inom cituationtecken, " *namn* är", och sedan kopiera de fem första träffarna.  

Detta blev resultatet på "anneli är":

"Anneli är rädd för hårstrån" 

"Anneli är inte bara tjej, hon är även Halmstads läckraste."

"Anneli är kyrkans nya husmor."

"Anneli är flygrädd" 

"Anneli, är du möjligtvis trött? "


Ganska roligt, så jag passade på att göra samma för övriga teamme-medlemar.

Maria är en ängel sänd från ovan” 

"Maria är en rolig typ."

"Maria är det rekord på bloggen`?"

"Maria är vald till språkrör!"

"Maria är bäst i länet."


"Annika är tillbaka!"

"För Annika är teatern möte mellan människor."

"Annika är fortfarande rikast"

"Annika är glad idag"

 "Annika, är 23 år och bor numer i Göteborg där jag pluggar till apotekare"


"Rebecka är aldrig ensam i skogen"

"Rebecka är stiligast!"

"Rebecka är Lesjöfors lucia 2008"

"Rebecka är Alvestas Lucia 2008"

"Rebecka är ett av 1990-talets stora modenamn och låg som högst på 5:e plats i topplistorna."


Vilken fick bäst/roligas resultat? Tycker att Marias resultat stämmer bäst helst ”Maria är en ängel sänd från ovan”.



//Anneli


Ps. Imorgon är det fetisdagen!!! Ds.


Av Team ME - 23 februari 2009 11:31

Ja så var helgen gjord. Ally skötte sig utmärkt på kalaset i Tallberg i går.

Där gjorde vi en italiensk buffe, åt i massor och innan vi for dit åt vi en massa tårta. Det blev mycket äta i går så jag hade tänkt stoppa Ally i sparklådan och ta en långtur idag, men, men, men...... man ska då aldrig planera nåt. Snön vräker ner, den blåser omkring och det är bara otrevligt att vara ute. Så jag stannade inne och bakade istället.


Ska snart åka och hämta Lillan i bjurholm så ska vi ut och rida i ovädret.


Anneli lånade Sonny igår, satt och gled runt på honom medans jag fick lov att rida Jacson. Nog är han bra, men ingen är som min Sonny.


Ally har varit jätte-busig på morgonen, hon har även talat om för Jackpot att hennes matte är hennes och inte hans!

Ally satt sig på mina fötter och morrade åt Jackpot.

Nu blev inte Jackpot särskilt imponerad eller skrämd, utan nonchalerade henne totalt. Imorgon blir hon 10 veckor och ska vägas.

/M

Av Team ME - 22 februari 2009 20:58

Imorse efter att vi hade varit och ätit tårta gick vi ut till hästarna. Jag skulle vara och träna bruno på banan medans mamma och Anneli red där. 

Det gick bra och vi tränade på att gå(vilket var lite jobbigt i snön) och leda, ställa upp lite lätt och sedan longerade vi lite. Han hade på sig tränset utanpå grimman så jag satte grimskaftet i bettringen, det gick bra och han hoppade bara lite, en gång red Anneli lite för nära så Bruno reste sig men i övrigt så skötte han sig riktigt bra.

//Rebecka 

Av Team ME - 21 februari 2009 19:14

Min söta goa Ally har varit på sin första stadsresa idag. När man bor i glesbygden blir det heldagar när man tar sig till stan.

Hon har uppfört sig exemplariskt. Först blev det lite shopping, då hon sov gott i volvon. Sen åkte vi till Stöcke där hon hälsade på Sotis och åt lunch. Därefter bar det iväg till Ica Maxi, mer sovande i bilen. Sist for hon till Zuri och ville leka. Men matte trodde de skulle riva något så hon fick lov att sitta snällt.

Nu när vi kommit hem har hon bytt skepnad från änglalik till en galenpanna som ränner runt i huset och försöker hitta på rackartyg.


Hade en underbart träningspass med Jacson igår kväll. Endast -6 så han fick jobba på ordentligt.

Nu ikväll stormar det så vi får se hur långt pass han får.


Imorgon har vi 2 födelsedagar att fira så det blir ett rejält kalas i Tallberg. Mums!

/M

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards