Team ME

Alla inlägg under september 2010

Av Team ME - 11 september 2010 23:21

Snart ska jag och Fancy tävla igen på september rundown! Jag har inte ridit Fancy sen förra tävligen för Fancy har tappat skor och behöver skos om, men Emil kommer ju aldrig'!


    


Fancy har börjat att bli ganska biffig!  så nu hoppas jag att Emil kan komma nån gång och sko om min häst! vi måste fintrimma innan tävlingen!

Av Team ME - 11 september 2010 11:42

Jag vill bara säga grattis till Sid! Han har vunnit både kvalet till Openfinalen och Limited Cowhorse tidigare i veckan står han nu som Futurity Open Champion efter nattens final!


Grattis Jocke! vilken häst! En liten palomino hingst inte högre än 143cmh




         

Av Team ME - 10 september 2010 06:30

Igår fick jag finfrämmande, Helene och Gertrud Rebelle och Marie och Glamazon Zelma. Så idag ska vi träna hund tillsammans, oj så roligt det kommer att bli! Senare i dag ska även Erika och Nelly, Anna-Karin och Egon och Jenny och Henke med familj och hundar komma. Det blir inte mindre trevligt då inte.


Det är utställning i Nordmaling och Umeå i helgen så då passade jag och Maria på att samla ihop några trevliga Rottrobisar så att vi hinner umgås lite också.


Det kommer att bli hur trevligt som helst!


//Anneli

Av Team ME - 8 september 2010 23:30

Igår var hovis här och gick igenom fötterna på hästarna, då även Gördan. Hon sötte sig hyffsat, kunde varit bättre men hon skämde inte alls utsig.


Hästarna har fått stå inne på nätterna i veckan så att Lisa och Gördis ha fått stå skillda. Det har inte alls varit något problem, de har varit hellugna båda två. Enda gången Gördis är orolig är när man är i stallet och inte riktar full uppmärksamhet på henne då pratar hon lite. Även varje gång man kommer in i stallet så får men en hälsning i from av en gnäggning.


Idag när Jacson och Bruno hade fått sig varsitt träningspass och gick ut för att duscha av sig lite svett så ville Gördis också följa med. Självklart fick hon det. Hon var inte det minsta brydd över duschningen. Undra om hon förstod vad hon höll på med?


//Anneli

Av Team ME - 6 september 2010 21:02

Då har den tredje tävlingen för mig och Fancy varit!


I SRHA Any Bit Any Age, kom vi på en 5 plats av 33 startande, med tanke att vi vart slagna av Mona Göransson med Mega Jac Dance, Walderman Wass - Starlihgt Sonita, Anders Josefsson med en häst som jag inte kommer ihåg namnet på, Så jag är super nöjd!


I SRHA Green As Grass vann vi det var 15 som startade i klassen

I SRHA Rookie kom vi på en helfin 3 plats av 14 startande

I Allbred Green As Grass kom vi 2 av 12 st!


Jag är helnöjd med denna tävlingshelg, vår sämsta score blev 66! inte illa pinkat. Så nu har jag stor lust med att åka och tävla på bökeberg nästa helg, jag behöver helklart en sponsor!


Men nu  kommer några bilder sen helgen!

  Mega jac Dance             Chex Boeno och Johanna Karlsson   fatta vilket stort ridhus! 40 gånger 80! man red nästan vilse

  

Av Team ME - 4 september 2010 22:40


Vilken häst jag har! Han är verkligen bäst när det gäller!


Idag har jag och Fancy varit på våran första stora tävling, tredje totalt, första gången med stångbett och enhand.


Vad kan jag säga om min pleasurehäst? han är heltklart bäst! jag har aldrig klarat av att rida rakspåren på enhand, inte rollback på enhand, inte byten på enhand, men idag så gick han som en klocka, han gick ju inte lika bra som här hemma men helt klart så bra att jag är stolt.


Allbreed any bit any age kom vi på femte plats av ca 33 startande, sen var det SRHA green as gras som vi vann! sista klassen som vi var med i var SRHA Rookie som vi kom 3a i, den sämsta scoren vi fick idag var 66 ^^ inte illa pinkat!


Imorgon ska vi vara med i 2 klasser, så fancy står ny duschad i stallet!


  

Av Team ME - 3 september 2010 22:15

Gördis tränar på med ensamhetsträningen. Idag har hon stått i en egen box i hela sex timmar utan att vara det minsta brydd över situationen. När hon var inne passade jag på att lyfta fötterna och träna lite på det i och med att hovslagaren kommer på tisdag. Fattar inte hur det kan bli så här, varje gång han har varit här har jag tänk att till nästa gång då ska jag ha tränat och vips så ska han komma igen utan att jag har hunnit göra det. Tur är det att Gördis är så duktig i alla fall annars hade jag fått skämmas.

 

Har varit ut på Ön i Umeå och tränat lydnad med Jackpot idag. Det var inte planerat så idag tränade vi med en pinne som kampleksak och godis som jag var på Maxi och köpte, gick lika bra det.

Jag vet egentligen inte om det är riktigt lönt, men jag har i alla fall anmält mig och Jackpot på en lydnadstävling den 25 september i Lycksele. Men vi ska åtminstånde fara dit och ha roligt det sägs vara huvudsaken.


//Anneli

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards