Team ME

Alla inlägg under april 2010

Av Team ME - 29 april 2010 13:52

Igår fyllde Jörgen år så det blev att städa och baka mest hela dagen igår. Anneli övertalade mej att fara ut och springa en sväng och det var tur det för mitt dåliga humör försvann, orkade nog inte underhålla det. Jag blev helt enkelt "nöjd på ögonen".

Ally den lilla rackarn drog på nåt djur på det enda stället skogen är nära vägen och samtidigt kom bussen. Blev lite nervös där men jag hörde inga tjutande däck och vrålande hund. Hon var bara borta några minuter innan hon kom igen, och då i sina bakspår som en riktig skogshund.


Jacson har varit kanon rolig att rida. Inga dumheter, bara att jobba på frammåt. Vi är fortfarande inte där vi var i höstas då han var på tävling men hoppas snart vara där.

Han var superduktig imorse oxå då vi jobbade med tempoväxlingarna i galopp. Skitjobbigt tyckte han men gjorde det.

-Dess, Jacson sa att jag fick han av honom. Så nu är han min.


Har beställt lite kläder, måste ju ha ett par ljusa byxor då jag ställer min mörka hund. Fast jag ska ju bara ställa denna gång och sen aldrig mer, särskilt inte om hon får en tvåa igen.

Går hon riktigt bra kanske vi ställer i Vännäs.


Gjorde en jättegod marmelad i går. Blodapelsin, ingefära och chili.Mums

Nu ska det bakas och dukas till imorgon då vi har valborgsfika.


//MAria

Av Team ME - 28 april 2010 17:46


På lördag smäller det! då ska ju jag och Fancy tävla, och idag bestämde jag mig att rida med stångbett, han går super fint på stångbettet med tanke att jag har bara har ridit med stång två gånger nu, det som vi har svårast för när jag       rider på en hand är galopp ombyterna, men som jag brukar säga

- Frisk vågat hälften vunnit! haha


Han vart lite elak idag när han skulle gå i förvändgalopp, så jag fick slå han lite på huvudet med tygeln;) sen vart han snäll  igen.

snacka om servis vi har här, Fancy hade tappat en sko idag, jag messade till hovis Emil och 2 timmar senare fick Fancy sin sko tillbaka spikad

Emil och Cody

Av Team ME - 27 april 2010 23:42

Idag när jag och Godiz var in på djurmagasinet för att köpa en säck hundfoder så skämde hon ut sig. Hon snattade med sig ett grisöra när hon gick förbi hyllan där de låg. Sånn tur var så var det en munter kassörska som bara skrattade och bjöd Godiz på örat, hoppas att hon inte tror att det alltid kommer att bli så. som vanligt tyckte alla att Godiz var SÅ fin, men kan man tycka annat?


Innan vi drog in till stan i förmiddags så passade vi på att gå ett personspår Godiz och jag. Ett kort spår med två skinkburkar i. Jag märkte redan på vägen till spåret att det skulle gå bra i dag för hon spårade redan på vägen. Sedan var det bara att följa efter henne raka vägen fram till burken, när hon sedan fick fortsätta så var hon nästan het i spåret för att komma fram till nästa burk. Så det tar sig med spårningen också.


När vi kom hem i kväll så hade alla hästar utom Lisa blivit ridna och behövde dusch så då passade jag på att gör något jag tänkt på ett tag, jag gav Lisa ett välbehövligt bad. Hon är så fin min Lisa, hon stod helt nöjd och snällt och badade i kallvattnet. Så nu är hon ren så att nu kan hon ploppa tycker jag.


//Anneli

Av Team ME - 27 april 2010 22:37

Svar från SVA kom idag, blodmask, endast. Tycker om då man får så snabba svar, jag plockade ju bajjan igår och postade det.

Lisa och Bruno

  

Jacson var jättefin att rida idag. Jag provade även Chico lite och visade Elvira hur man flyttar dem i sidled.

  


Sen så hade jag lagt upp en bild på Lisas mage men det verkar ha blivit Godiz istället så ni får hålla till godo med henne.

  

Imorgon har vi kalas för Jörgen så det blir till att baka och städa hela dagen, men jag ska försöka hinna fota nykomlingarna oxå.

//Maria




Av Team ME - 27 april 2010 16:04


Idag har jag ridit med stångbett förförsta gången på Fancy, som vanligt var det inget konstigt för Fancy, han bara accepterade bettet och gick på som vanligt. Det finns nästan inget som kan skrämma den hästen.  


    

Fancy den mysigaste av dom alla



hälsningar Annika

Av Team ME - 26 april 2010 21:24

Igår var jag med mamma och pappa in till Umeå och grattade lillebror Daniel i efterskott på födelsedagen. Tänk vilket kalas vi kom till, han hade bakat åtta sorters kakor och marängtårta som han sedan hade garnerat med jordgubbar. Jag åt så att det nästan sprutade ut genom mina öron.

 


Idag har vi haft hundträning här i byn igen. Jag tycker att båda mina hundar var riktigt duktiga trots att Jackpot är lite ringrostig och Godiz inte har någon ork ännu. Godiz fick prova tunneln och balansen i dag också, hon tyckte att det var lika roligt som sist. Sen blev det lite ligg, stanna kvar, början inkallning och vi avslutade med att leka lite apportering.


//Anneli

Av Team ME - 26 april 2010 19:53


wiiieee då har jag och fancy träffat våra första kor, jag är så stolt över Fancy's insats, snart blir han en riktig kossehäst! plus att det var flera på clincen som tyckte att jag hade en jättefin häst    då blir jag extra stolt över min Fancy.


Jag ska ju tävla i Borås på Lördag, så idag hade jag bestämt att jag måste ju träna på att rida runt 4-kantspåret, fy fan vad svårt det och tråkigt det är, så jag tränade på att stoppa och spinna istället, så mycket roligare!   


Jag filmade lite i söndags, så snäll är jag!

  

Av Team ME - 26 april 2010 17:11

Träningen med hästarna gick bra idag så då fick de leka lite efteråt.

Bara vi ätit så bär det iväg och träna hundarna.


        

//Maria







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards