Team ME

Alla inlägg under augusti 2010

Av Team ME - 31 augusti 2010 15:48

Jag har varit så dukitg! En film på Buckwheat! det är ifrån helgens clinic


Av Team ME - 29 augusti 2010 21:23

Då var Fancys pälsproblem fixat! så nu är han helklippt.


Det har varit kosseclinic här hela helgen, asjobbigt:P


      



MVH Annika

Av Team ME - 27 augusti 2010 21:45


Idag har har det varit en intensiv dag (alltså en vanlig dag på Gunnarsgården) Först fick vi snabba oss och rida träningshästarna plus att det var en kund som var här och red sin häst och sen var det två kunder här och kollade på sina två åringar som är här på inridning. Sen klockan 14 så åkte vi mot Tidaholm för att hämta kossar (det är clinic här i helgen)


Det är inte bara att hämta dom här kossorna, utan först måste man hämta grindar på ett ställe och sen åka på ett annat ställe och sätta upp dom igen och sen skilja ur vilka kossor vi ska ha ur flocken, för vissa var visst höggravida. Vi var tillbaka på 'gunnarsgården vid 18.. Sen ska ju Fancy pysslas om, ojoj vilken dag och morgondagen kommer att vara värre sitta och guppa på hästar hela dag, det är tur att fancy och jag har lagt kossorna på hyllan ;)


Jag vet inte hur det blir med rein in sweden tävling, Fancy konstiga utslag har inte försvunnit.. Men jag har varit och köpt värsta bra fodret som ska vara bra för tarmfloran, veterinären trodde att fancy hade problem med magen eftersom han har dom här utslagen nu och hade väldigt kraftig mugg i början avsommaren..


Plus jag vet inte varför Fancy har fått en sån tjock och äcklig päls! usch!!!

      


MVH  en jävligt trött Annika

Av Team ME - 25 augusti 2010 18:38

Av Team ME - 25 augusti 2010 18:22


I måndags så kände jag mig lite duktig, Jag tog in gamle Boots och duschade och flätade honom, Boots får ju inte den uppmärksamhet han förtjänar, finare hingst får man leta efter!


OCH den där fancy... han har fått typ "utslag" mellan frambenen och vid sadelgjorden, veterinären trodde inte att han skulle vara tävlingsbar till nästa helg, men jag håller tummarna att han ska bli frisk! jag vill fara och tävla så att alla får se hur fin fancy är! :P


några bilder på Dudes Muddy Boots

       


/// Annika  

Av Team ME - 24 augusti 2010 21:05

Igår mätade jag Gördis för första gången, hon är 111cm framtill och 119cm baktill. Det blir nog ingen liten häst av henne om hon tänker växa i den här takten.


Idag fick Lisa och Gördis följa med runt byn ett varv. Lisa tyckte det var jätte lajbans att få gör något och det tyckte Gördis också till att börja med, sedan tyckte hon att det var på gränsen till lång promenad.


Imorgon ska vi få finfrämande i form av Gertrud Rebell. Det blir spännande att se hur hon har växt i sommar.


//Anneli

Av Team ME - 22 augusti 2010 21:41


Fancy inte gilla att frysa, för redan nu har han börjat få vinterpäls fast att han har haft ett fodrat täcke på sig, så nu får han ha två stycken på sig, jag vill inte att han ska få nån jävla björnpäls iår igen!


Jag har varit så arg på fancy den här veckan, jag vte inte varför, jag har bara varit grining och sur. Men idag fick jag lite hjälp av jocke, så mkt bättre det går om man bara få lite hjälp av ett proffs! hahaha. Fancy är jätteduktig på att spinna nu, han kan riktigt snurra! det som vi jobbar mest på nu är galoppombyterna, gå i förvändgalopp och sånt, det blir så himla mkt svårare när man rider på enhand!

  

jag är riktig glad att fancys man växer!


  

hmm

Av Team ME - 19 augusti 2010 23:00

  

I fredags så fick jag min första häst över mig, det gjorde ont att först flyga in i stacketet och sen få hästen över mig, men annars klarade jag helgen bra ensam här på gunnarsgården.


Jag har anmält jag och fancy till Rein In Sweden nu, så nu måste jag träna! men just men just nu hatar jag hästar, jag blir less bara av titta på hästar just nu..



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards