Team ME

Alla inlägg under november 2009

Av Team ME - 30 november 2009 14:43

Nu har det äntligen kommit lite snö. Den verkar töa bort igen, men jag hoppas att jag hinner ut och ge Sonny ett pass på ridbanan innan.

Imorse tog jag hem Sonnys vintertäcke för lagning. Var tvungen att smyga innan husse kom hem. Körde det i min gamla gröna järn-huskvarna som jag ärvt av min mormor. Samma mormor som lagade ett hästtäcke med silvertejp. Undrar om hon hade samma uppfattning som Jörgen -hästtäcken passar inte i hemmet.

Måste bara visa några bilder på Ally och hennes vänner, vet inte vem som är knasigast.....

Emra trött etfer en dags hård jakt

  Jackpot lär apan vem som bestämmer Dilba kom och hälsade på men fastnade i hallen, nån höll fast hennes ben först och sen tordes inte hon sätta foten över tröskeln    Ally sussar sött  "Så skön Lillans säng är"       

Först sitter bästa vännen Jackopt fint, sen har Allt slickat ur en grädd bunke.





Av Team ME - 29 november 2009 00:36

Nu är det första advent,

och vi ett ljus har tänt.

Sonny han traskar i lera,

av snö och morötter han vill ha mera.

Med Lillan på sin rygg,

där känner hon sig trygg.

De ut i skogen traskar

och hör något rasslar.

Sonny som hört om tomtens renar,

nu hemmåt skenar.

Lillan hon bankar och ryter

tills andan tryter.

 

Ally vill spela tomten ett spratt,

och skäller glatt.

Då dyker tomtens Nisse upp,

han låter fasligt likt en tupp.

"Den som är stygg före jul

får ej någe kul".

Men Ally hon skuttar och ler,

för ikväll i Bjurholm hon tomten ser.

Av Team ME - 28 november 2009 17:06

Hade en snäll mamma som lånade ut sin häst till mej idag. Trodde jag.  När vi hade kommit 10m från stallet började Sonny stegra som vanligt då man ska rida ut, och det jobbiga är att han gör det flera ggr i rad somtidigt som han vrider sig åt höger. Det tog väldigt lång tid att bara komma från nedervägen, eftersom han bara kunde gå max 5m och sedan var tvungen att börja stegra.

Vi for till Abbortjärn, på vägen dit hade han också försökt stegra och vända flera ggr, så när vi vände var han ganska svettig. Han fick galoppera det mesta av biten hem. Och när jag ringde mamma för att höra om han skulle ha täcke eller något sådant så var det nån som stod och käftade i bakrunden att han skulle minsann inte ha något täcke, men den någon ska då inte säga något efter som dens häst brukar/brukade ha täcke ganska ofta, så därför fick Sonny ha sitt vintertäcke.


Sedan när vi skulle köra in en bal i hagen så stod Bruno mitt i vägen och han tänkte då inte flytta sig trots att han blev borttryckt av traktorn... konstig häst det där...


Jaså minsann!

Undrade för en stund sedan vem som har varit i min säng för det är lerfläckar i den, men nu ser jag ju vem som just hoppade upp i sängen helt utan anledning. 


  

Boven i dramat...

//R 

Av Team ME - 28 november 2009 15:25

Nu har jag äntligen varit ute och sprungit.Det blev ingen lång tur, men det var härligt och jag hade inte ont. Ett par minusgrader och antydan till sol, kan det bli bättre?

Idag var det Lillans tur att låna Sonny, det får hon berätta om själv.

Ally har varit som en vilde idag. HOn måste visa sina helg gäster alla leksaker och tala om att det är HENNES saker.

//M

Av Team ME - 27 november 2009 18:57

Äntligen har jag gjort advent i hela huset. Det tar lite tid då man blir distraherad för jämnan.

För det var minusgrader ute imorse (och har blivit kallare nu) och ett härligt väder för en ridtur i skogen. Ally skuttade glatt före Sonny på stigen. Är noga med att hon ska gå före så hon inte drar Sonny i svansen.

Sen hade Anneli och jag ett viktigt inrednings projekt i stallet innan vi tränade hundarna en kort stund och fikade hos grannen en ännu längre stund.

Ally är kanske skendräktig, hon har börjat ligga mycket på sin madrass och idag har även en leksak fått följa med.


Men tillslut tog jag mej i kragen och slutförde mitt adventprojekt. 7 sorter är bakade och hela huset strålar advent. Hade lite problem i köket med en gardinstång. Det är en lång tung smides stång med en värdelös skarv.  Efter mycket trassel började jag få dit gardineländet då lossnar en del av stången, faller mot fönstret, som tur är höll det för smällen, vidare ner på det uppvispade ägget som stod på bänken, ägg över halva köket, och slutligen ner i Allys vattenskål.

När jag med mycket möda och stort besvär har gardinen på plats ser jag att jag hängt den bak och fram.

Passa er för att anmärka på det, den som gör det vinner Lillbrännas stora adventspris och får hänga den rätt.


Vad fint du gjort här på bloggen Anneli. Om vi bara fick lite snö så vi fick fota julbilder nu.


//M

Av Team ME - 27 november 2009 18:37

Men äntligen! Idag är första dagen på länge som det har varit minusgrader ute. Det är bara hoppas att det kan hålla i sig ett tag så att det fryser till ordentligt ute och kanske till och med kommer lite snö. Men med tanke på all nederbörd som kommit senaste tilden så lär det väll dröja.


Här kommer en bild på min vackra Lisa som togs i onsdags.

Visst är hon fin, en lagom tjock tjej i sina bästa år.


//Anneli

Av Team ME - 27 november 2009 11:12


Very Fancy vart kallad av hans förra ägare för spirit, jag har aldrig riktigt fattat varför just för spirit, jag tycker att det är ett ganska fullt namn, jag tänker bara på hästen från vildmarken när jag hört det.


Men nu börjar bitarna falla på plats för mig, han beter sig precis som spirit gör i filmen! det är helt sjukt, jag tror egentligen Fancy är en vildhäst, spirit din själ kunde ingen tämja,det är bara titta på klippet här nedanför,







mvh Annika

Av Team ME - 25 november 2009 23:16

Idag har jag städat och gjort adventsfint hemma hos mig. Nu lyser stjärnorna och stakarna i fönstren. Bara jag spelar julmusiken tillräkligt högt så kan jag låsas att det är kallt och snö utanför för då slipper jag höra regnet smattra.


I kväll har jag bakat saffranslängder så är det någon som blir fikasugen så är det bara att komma förbi.

 


Imorse så följde jag och Lisa med Maria och Sonny upp på åsen fram och tillbaka hon är så rolig min lilla häst.


//Anneli

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards