Team ME

Alla inlägg under december 2010

Av Team ME - 23 december 2010 23:40

  

Av Team ME - 22 december 2010 16:13

Idag har jag suttit och bett till gud hela dagen, jag tycker att det är alldels för kallt! Men han verkar inte svara på mina böner! Han tycker nog inte om mig..


haha men snart ska jag ta mig i kragen och gå till stallet för att tahand om vilden, vem har dött av lite kyla!? jo jag?


Jag försöker att smöra in mig hos Fancy, jag beställde ett nytt täcke åt honom igår, ett varmt och mysigt vintertäcke. Fancy är en mästare att förstöra täcken!


  h. annika

Av Team ME - 21 december 2010 00:16

Årets julhälsning är nu gjord!


//rebecka

Av Team ME - 16 december 2010 11:01

Idag snöar det i karlsbäck, Hanna älskar att hoppa och leka i snön, Jackpot vill helst fara och åka skidor.


Fancy var en odåga i måndags, när jag skulle leda upp han till ridbanan för att rida så slet han sig! jävla häst, han bara ställde sig på bakbenen och stack, jag var inte alls bredd på det så jag tappade honom. Sen när jag hade fångat idioten så försökte han med samma sak igen! Men HAHA Fancy

- Jag var beredd, han fick sig en rejäl omgång ;-)


Han har inte försökt med det igen, Han börjar bli riktigt fin att rida, han har som insett att allt måste inte gå fort, spinnen börja flyta på, han är med på allt man säger typ.. haha   En gammal bild på bushästarna Fancy och Bruno


h, Annika

Av Team ME - 13 december 2010 02:04

I lördags var vi till storstan, Umeå, för att handla julklappar. När vi lix var där passade vi på att åka till Forslunda Gymnasiet på julmarknad. Man vill ju inte missa ett sånn ypperligt tillfälle för miljöträning!


När vi kom dit var det väldigt mycket folk där, nästan för mycket, sånn tur var hade jag Annika med mig som tog Jackpot så att jag kunde ha full koll på Oxhanna. Vi han inte mer än komma ut på parkeringen så hade hon anfallit ett stackars litet barn, eller rättare sagt den lilla bollen som hängde i ett långt snöre från barnets vante. Efter yttligare en liten bit lyckades hon hoppa på benen på en som vi passerade så att han hoppade rakt upp i luften. Farliga mördarhunden! Hela vägen från parkeringen till marknaden fick jag hålla kolla på henne, för var det inte folk hon skulle hälsa på så var det de brinande maschallerna som lockade. Det var verkligen nyttigt att vara där med Oxhanna, hon fick se massor med folk och hundar som hon inte behövde prata med.


Enda problemet med henne är att hon är så social och har inte riktigt förstått ännu att allt och alla inte vill prata med henne. Men när det är någon som gör det kryper hon gärna upp i knät eller lägger sig på rygg för att bli kliad på sin bebismage.


//Anneli

Av Team ME - 7 december 2010 14:04

Måste såga att lydnadsträningen har kommit igång sedan kursen, återstår att se hur länge. Tränade nere på Bränna igår kväll. Jackpot tränades på fria följet, fjärren och stadgan i ståendet. Har är riktigt tagga nu när vi använder den nya kampstocken som belöning, det blir ett annat drag i honom när man kommer ifrån karamellerna. Det är konstigt att man måste höra vad man redan vet från någon annan för att göra något åt saken. Oxhanna är det bara lek med, men den gör hon riktigt bra. Sedan blev det lite sitt stanna kvar och början till något som ska bli ett fritt följ. Hon är riktigt rolig att jobba med, har lätt för att hålla fokus på träningen och blev inte störd av Maria och Ally som tränande i närheten.


När jag blev bjuden på kaffe inne hos Maria passade jag även på att låna vågen, Idag är hon 15v och väger 16.1kg


Försökte ta lite bilder på hundarna mitt på dagen, inte det lättaste...


        //Anneli

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards