Team ME

Alla inlägg under september 2008

Av Team ME - 29 september 2008 23:02

Här kommer lite bildbevis på att Jacson är riden.

Visst är han väl stilig under ryttare. Matte Desiree fick dessutom en filmsnutt på oss i action. Tror även hon fick lite skrämselhicka då jag påstod att hon skulle få rida nästa gång hon kommer.Så nu kommer hon nog inte hit förren efter jul.........

 //M

Av Team ME - 28 september 2008 21:02

Blir lite avundsjuk då jag ser Rebecka rida Sonny, han är så fin och jobbar så bra. Han är kanske ingen superstar men han gör alltid sitt bästa.

Lisa har fått bra snurr på spinnen och går något bättre i övrigt oxå.

Jacson är riden för första gången idag, ca 5 min och som alltid vill jag att de travar och galopperar lite första uppsittningen. Allt med en person i mitten av corrallen som kan hjälpa till att kontrollera hästan om något händer.

Han skötte sig utmärkt och kommer nu att ridas dagligen. Om allt går som beräknat får han gå ut på ridbanan om en vecka. Undrar om man kan få en snabbhetsbonus....??

//M

Av Team ME - 27 september 2008 09:06

Alla är lediga och jag och Anneli hade bestämt ridtid kl 7.00

Vi var i tid bägge två! Eftersom jag rider Lisa åt henne är hon snäll och servar mej med allt runt omkring. Lisa var först ut. Hon har problem att hålla ihop sej i arbete, har lite planer för henne, mer om det framöver.

Jacson går från klarhet till klarhet, nåja jag fick mej en liten spark igår då vi tränade att lyfta bakhovarna, men det är smällar man får ta. Det han får prova på ena dagen kan han nästa dag, som alla andra BH:are.

Har skrämmel och traktot tränat idag oxå. På väg ner till hagen skulle jag ha med ett armeringsjärn, lat som jag är tog jag både Jacson och släpade med 3 m järn, inga problen för en kille som Jacson, som om han aldrig gjort annat. Dessutom skulle Jörgen köra ut en bal i hagen så han kom efter med traktorn.

Det var allt för i dag, nu ska jag vidare på Farmor Annas 90 års kalas,

//M

Av Team ME - 26 september 2008 20:03

Red Sonny idag, vi red först ut en bit runt dammen så att det inte skulle bli lika långt som runt byn för mamma och anneli gick med små hingstarna och Bruno var hur cool som helst på vägen. Sedan gick jag och Sonny på banan och tränade en stund.


Katten verkar också ha det bra för han har sovit inne i mim säng två nätter på raken.

//R 

Av Team ME - 26 september 2008 09:43

Det som Maria lovar behöver Anneli inte hålla...

 



 Inget att skämmas för.



Men vad ska man göra med en sådan?




/Anneli

Av Team ME - 25 september 2008 22:16

Ja, jag har ju sett han på bilder förstås, men det är nåt helt annat än att se dem live. Talar om Jacson förstås. Han är ganska lik Lisa i färg och teckning, långa öron som hon, 148 cm i manke och 152,5 på rumpan.

Han är väldigt lite hanterad och det första jag fick ge mig i kast med i morse var att försöka få han att gå i grimma och grimskaft utan att riskera livet. Han hade noll koll på att nån hängde i snöret, måste lägga mycket jobb där. han blev även sadlad och arbetad en stund i corallen, lite lat men annars gick det bra.

Har lovat matte Desiree att inte lägga ut några bilder förrän han gått upp lite i vikt, han är ganska tunn och omusklad så nu får han äta fritt av ett bra grovfoder och försiktigt börja smaka kraftfoder.

Till husse kan vi bara hälsa "sorry, men boxen såg inte bra ut i morse".

Äh, i det stora hela är han en helt OK häst. Verkar vänligt inställd till det mesta, vilket är viktigast av allt.

//M

Av Team ME - 24 september 2008 22:18

....har ikväll anlänt till gården, Jacson Enterprise. Själv kunde jag inte vara med och ta emot honom då lastbilen var sen och jag ska jobba. Snälla Anneli tog emot honom och jag hoppas att det har gått bra.

Väntar nu med spänning på att få se honom i morgonbitti.

Jacson är 3 år och oinriden så det väntar en hel del jobb nu, men det är ju ett roligt arbete. Kan knappt bärga mej att få sätta "klorna" i honom.

Eftersom det är händelserikt att rida in hästar jämfört med att rida Darling så kanske det blir en hel del att blogga om.

Mer om Jacson och ev bilder kommer imorgon.

//M

Av Team ME - 23 september 2008 16:02

Ibland undrar jag om inte jag skulle köpt mej en grinig fuxmärr ialla fall. Sonny är underbar och bäst i världen men Lisa är så skoj. Ridit henne två dagar för att försöka lista ut ett problem vi inte riktigt kunnat lösa och fy vad roligt det är.

Fast egentligen vet jag inte om det är hästen som är rolig, det kan lika gärna vara problemet som är intressant. Man har ett problem, rider, klurar och lyckas lösa det. SKOJ!!!

Sonny kanske har för lite probelm.....? Nä, han är bäst som han är.


Har även planerat in en endagars clinic den 19 oktober. De som vill ha mer info kan höra av sig till mej.

 //M

Ovido - Quiz & Flashcards