Team ME

Alla inlägg under februari 2011

Av Team ME - 28 februari 2011 22:40

Nu har Fancy påbörjat sin resa ner till Borås, känns lite tungt, bilder kommer i morgon.


 

Av Team ME - 27 februari 2011 12:46

Idag har Fancy varit en ridskolehäst, han var så snäll, lugn och hade tålamond =) duktig ponny!


Snart ska jag fara och duscha Fancy, han kan ju inte lukta bajs när han ska åka söderut ;-)


   

Av Team ME - 26 februari 2011 18:44

Vilken dag det har varit! vilket väder, vilken häst man har!


Det känns lite deprimerande när jag tänker på att det här är kanske näst sista gånger jag rider Fancy! Han var så härlig att rida, gjorde jättefina galoppfattnigar och han kunde gå i kort galopp på lösa tyglar, fast lite lat i spinnen, så jag fick väcka honom=) sen så flöt spinnen på som vanligt


Idag var en speciell dag, första gången jag vågade rida utan huvudlag på Fancy, vågade dock inte att galoppera, vilken chicken jag är! men spinna och jogg och stopp och back funkade hur bra som helst, synd att jag inte fick det på film. Skulle nog behöva anställa en polak, jag behöver en personligassisten! en som kunde filma fancy, laga mat åt mig och kanske städa   




     

Och som vanligt!

- Bilder på Very Fancy

   

Fancys änglahår=)


   




   



 

Gördan    

Av Team ME - 25 februari 2011 21:08

haha nu ska jag underhålla er med ett filmklipp på jag och Fancy, det är när vi tränar för Per Larsson, fancy är ca 2 1/2år gammal . Är så glad att Jocke på JIPQUARTERS tog emot mig och att jag fick vara där och praktisera i ca8 månader. För på det här klippet så är jag ganska så värdelös..=) Jag minns den här clinicen som om det var igår, Fancy hade så mkt atityd och han blev bara värre ju längre jag red honom, han sprakade pch stod på bakbenen. Och sen när jag kom hem och skulle rida funkade ingenting! det enda som fancy gjorde var att stå på bakbenen, det var då jag bestämde mig för att jag måste hitta en tränare som jag får praktisera hos noch få hjälp med Fancy


Det var då jag hittade Jocke Pettersson, hans hjälp med mig och Fancy är ovärdelig, från att fancy har varit en bråkig treåring till att fancy blev en av sveriges bästa treåringar =)  haha mig iaf enligt


ni kan läsa mer om jocke här http://www.jipquarters.com/



 

Av Team ME - 25 februari 2011 17:11

Nu har jag kommit till Karlsbäck och snart ska jag fara och rida Fancy =)


 

Av Team ME - 23 februari 2011 21:39

I morgon ska äntligen veterinär komma och veterinärenbesikta Fancy =) så skönt att ha det bortgjort!


  

Av Team ME - 23 februari 2011 19:32

    


Så ser Fancy ut nu, tur att han hade bra läkekött =)




Gördan har ingen möjlihet alls att hinna med att följa oss, jag och pleasurekillen   

Av Team ME - 22 februari 2011 17:33

Ja nu kanske ni fattar varför jag blev så kär i Fancy


          

Ovido - Quiz & Flashcards