Team ME

Alla inlägg under juni 2009

Av Team ME - 30 juni 2009 21:11

Som vanligt fick vi liten släng av lappsjuka och kom hem en dag tidigare än planerat. Jag har ju så mycket roligt här hemma jag vill göra.


Hästar, kycklingar, höns och växter ser ut att må bara bra så jag tror inte jag är oumbärlig.

Här kommer lite bilder:

 På båten till och från Ulvön hade vi ett helt rum för oss själva. På väg hem sov nog allihop en stund, utom Jackpot som vaktade och skällde ut alla som kom in.

 

 Kylduk är ett måste då man gör utflyckter med hund. Liksom vattenflaska med skål, bajspåsar, betapred, tjuderskruv.

 

 Trappa upp och trappa ner bar husse vår lilla baby vid döda fallet.

 

 Sen fick de rast vid älven där Ally skulle jaga vågorna.

 //M

Av Team ME - 30 juni 2009 00:17

det var en dag när jag skulle hämta in fancy ur hagen



han ville verkligen inte upp


jag försökte verkligen med allt,



MEN sen så lägger han sig bara igen!


 tillslut så fick jag bara ge upp...


men sen kom jag på "en död häst är en bra häst"



Av Team ME - 29 juni 2009 23:33

Det har varit körit på sistånde. I fredags var Lisa och Bruno till vetrenären, Bruno vaccierades och Lisa ultraljudades. På kvällen for vi till Dennes i Tallberg på födelsedagskalas.

Tidigt på lördagmorgon for vi ner till Köpmanholmen och tog färjan till Ulvön och gick och strossade runt där hela dagen. Efteråt var det Rix FM festival i Övik som gällde för Felix, Rebecka och Elvira medans vi andra gick och provade marrängsvish på Café UH, klockan han bli runt ett på natten innan vi kom hem så det blev en riktig heldag.

Igår var jag och familjen på 37:an till Agnäs på auktion och fyndade, jag kom hem med en låda kaffekoppar, en sockerskål, en låda verktyg och en gjutjärnsstekpanna.

Idag har jag varit och vikarierat på planthygget med brorsan så nu är jag lagom ledbryten och nöjd på ögonen.


Lisa är nu konstaterad dräktig på 17:de dygnet, så nu är det bara att hålla tummarna att hon inte resorberar. Jag ska in med henne kring dygn 45-50 och kolla igen, spännande!


Det nya projektet som Maria skriver om helatiden är de tio små dvärgkochikycklingarna som vi har köpt. Som vanligt hade vi hittat en annons på blocket.se som vi nappade på. Eftersom att Maria jobbade förra veckan och skulle sova så blev det jag som fick ringa, Maria ville ha en max två stycken och ni hörde hur det gick. Ska försöka att ta en bild på underverken.


//Anneli



Av Team ME - 29 juni 2009 17:54

Ja, då är vi på semester med husvagnen. Ally har fått miljöträning i massor. Hon har åkt färja, blivit buren av husse upp och ner i döda fallet, gått på konstiga underlag mm mm. Hon sköter sig exemplariskt. Tänker ta ett litet lydnads träningspass med henne nu ikväll.

Vi har jättevarmt och trevligt.

Lite fundersam på vad som hänt på campingen under dagen är vi förstås.

När vi kom hem från vår dagsutflykt kryllade stället av poliser, hundpartuller, tekniker och TV-team.

Rebecka och jag tordes inte gå på toa ens.

 Räknar med att komma hem på onsdag. Då ska jag gå ut och fota våra nykomlingar eftersom Anneli inte haft tid att presentera vårt nya projekt.

Undrar om Dess har fått solsting, har inte hört nåt från dej, är det ett tecken på att allt går bra?

//M

Av Team ME - 25 juni 2009 18:59

Jaha, så har man lyckats bli förkyld i hettan.Typiskt, det har gått nåt på jobbet och jag plockar ju upp smittan.


Jacson har fått jobba i värmen, likaså Sonny. Sonny hann jag med att rida själv idag.

Imorgon åker Jacson hem. Allan blir nog jätteledsen som mister sin kompis. På tal om ledsen så dog Annelis vän Lukas inatt, (tuppen). Troligtvis klarade de inte av att äta mjöl. Synd att det gick åt två fåglar innan vi fattade det.

Men som vanligt har vi nya projekt på gång....tur att föräldrarna inte är hemma. De har nog omyndigförklarat oss.

Har börjat packa husvagnen idag. Imorgon åker vi iväg en sväng, det ska bli skönt.

Först var Ally lite misstänksam, sen simmade hon av bara den.

 


 


 //M

Av Team ME - 24 juni 2009 20:29

Det här är sommar! Värme, barbackaturer till älven, lite plask och en välda massa brems.

Det här är Anneli på Lisa och Rebecka på Sonny som rider före mej på Jacson och på efterkälken kom Elvira på Allan-brallan.

 

 Här är Jacsom i badet. Först fick jag knuffa ut honom i vattnet innan jag kunde rida ut. Åh, vad det var roligt!

 

Det var bara stackars Bruno och Rolle som inte fick följa och bada. Men de stod inne i stallet och svalkade sig under tiden.


Ally har simmat för första gången i dag. Hon var jätteduktig. Hoppas Lillan lägger ut lite bilder för hon har dem på sin mobil.

Nu ska jag rusa iväg på jobbet.


Förresten, vet någon av en äggkläckningsmaskin som vi kan låna hör gärna av er. 

//M

Av Team ME - 24 juni 2009 04:04

Det är tur att Maria är så snäll att hon lånar ut Sonny till mig, för finns det något skönare än att få gå ut och rida på morgonen? Sitta där på den dammiga ridbanan och känna att det kommer nog att bli en bra dag. 

Och bra blev ju dagen igår, ända tills jag fick det hemska telefonsamtalet av Felix; hon var ju så fin våran Agda... 


//Anneli

Av Team ME - 23 juni 2009 17:44

Fancy har fått flyttat ner till björna, Han står i Gide med en arabvalack och äter gräs om dagarna



Men nu är det såhär att Fancy har tappat en framsko och jag kan inte rida honom :( han har typ krashat hoven, dumma häst. Och hovslagaren har inte tid att sko honom. Men sak är jag helt säker på "han lider inte av att ha fått vila i tredagar nu" han bara äter och äter, det finns inget botten i hans mage.


och till helgen ska jag till Lse och flytta


  

Ovido - Quiz & Flashcards