Team ME

Alla inlägg under juli 2009

Av Team ME - 31 juli 2009 03:56

I går tränade jag och Jackpot lydnad med Maria och Ally . Oj, vad roligt det är att träna när det går bra! Han var riktigt pigg och arbetsvillig. Jag har anmält oss till en brukstävling och en lydnadstävling i mitten av augusti så det är bara att hålla tummarna att vi får vara med.  


Och sedan var det ju Lisa. Hon är så fin just nu både i hull och sätt att jag nästan blir arg på henne. Det är synd att jag har blivit av med digitalkameran så att jag inte kan lägga in några bilder av henne, en riktig liten biff quarter. För att hon inte ska krypa ur skinnet så tränar jag henne lite smått emellanåt och hon känns så possitiv och tillfreds när hon får komma ut och träna med de andra. Nedrans häst! Om hon bara kunde duga något till! Det blir spännande på onsdag då hon ska dräktighetsundersökas igen, Maria tror att hon är dräktig men jag vågar inte tro någontig alls. Den som lever få se.


//Anneli

Av Team ME - 30 juli 2009 22:09

Mitt älskade lilla yrväder höll på att skrämma ihjäl mej idag. Hon skulle ta trappan ner från grannens altan, vilken hon brukar bäras ner för. Efter ett trappsteg tyckte hon att det tog för lång tid, hon hade ju besök i växthuset, och tog fart och flög rakt ut i tomma intet, landade smidigt på gräsmattan och vidare till växthuset. Med en vettskrämd matte skällandes efter. Tror ni hon såg särskilt bekymrad ut? nädå, hon tittade bara på mej med dessa stora, glada, kärleksfulla ögonen och allt bara rann av.


Sedan tränade vi lydnad i värmen. Jag klagar inte, men det blev varmt för Ally. Mina 7 arbetsnätter börjar ta ut sin rätt och efter att bara sovit 3,5 timmar förlorar jag lätt focus.

Tränade läggande och hade just pratat med Anneli om föremåls intresse. Så när "ligg" kommandot skulle komma blev det "loss" istället. Ally fattade noll men sortsatte gå fot och tindra med ögonen mot mej.


Sonny är riden med stång två dagar och imorgon blir det tränsbett igen. Varvar dessa bett. Finns ju vissa som önskar att han ska tävla på stång och en hand om en dryg månad, själv tycker jag det är för kort tid att träna på men det är ju super-darling vi pratar om så det kanske går.

Det blev mest galoppövningar idag och lite bus, skyller på ovan nämda koncentrationssvårighet.


Klas-Roland mår bra, Bruno är en ängel med Lillan och har vuxit tre cm, Lisa får Anneli själv blogga om men jag kan väl avslöja att hon är vacker som en dag nu. Det lyser om henne. 

//M

Av Team ME - 29 juli 2009 22:09




Yeah i morgon far jag till östersund! kommer blir så grymt roligt



Mamma och pappa har lovat att tahand om lilla Panc, men i säkerhetsskul så tog jag några sitta bilder på honom, om dom skulle tadö på honom villsäga





 

 hälsningar Annika

Av Team ME - 28 juli 2009 22:34

Tror jag ska bli djurdoktor. Inte veterinär, för jag tänkte inte gå i skolan, utan bara en självutnämd djurdoktor.

Har på sistone satt diagnoser/kommit med behandlings-förslag till djurägare (mamma & Anneli) som stämt in. Så om jag tar hälften av vad de får betala hos veterinären borde det väl gå bra för mej.


Idag följde jag Olga till vet. Hade dagen till ära råkat åka i "klackeskor". Olga är lite rädd av sig och behövde en stark hand som höll henne kvar i behandlingsrummet, annars skulle hon skallrat iväg av sig själv. Emra däremot är ju lite tuffare. Trots att hon till och med fick stick i benet så stod hon stilla. Minen var oslagbar men hon stod pall.

Diagnos på Olga, halsinfektion, hade satts av mej för ett år sedan.

Medans Olga/Emra-matte väntade på papper och mediciner satt jag i bilen. Vi fick vänta läääänge.

Tillslut så kom en kvinna och skulle lasta sin häst. Det är alltid intresssant att se. Hästen gick snällt på, stod där en en minut och bestämde sig för att gå ut igen och lämnade kvar en trasig grimma i transporten. Lungt traskade hon in i mängden bilar. Hmmm.....här krävdes en insats. Ut i klackeskon, hämtade en reservgrimma och hjälpte till att fånga och lasta lilla tinkerhästen....I klackeskor!

Som jag sagt tidigare: Gå aldrig ut i klackeskor, ta kängor eller varför inte gå barfota.


//M

Av Team ME - 27 juli 2009 23:24

......eller har den bara börjat?


Hade tänkt skriva om hur roligt det var att rida ut idag och hur himla taggad min underbara Ally var på lydnads träningen ikväll.


Men, men.....jag fick ett "sjunk", som Mia skulle sagt. Får ta det en annan gång.

//M

Av Team ME - 27 juli 2009 20:42

Idag red jag runt byn för första gången på Bruno och med oss som moraliskt stöd hade vi mamma och Sonny.

Först så låg det en blå slang över vägen som Sonny blev rädd och hoppade över medans Bruno tittade lite skeptiskt på den, och på ett ställe så stod det en blå skogskoja och en markberedare som sonny också blev livrädd för och när han var mittmellan dem så började han rusa medans Bruno inte förstod någonting alls. Sedan så stod trailern eftervägen och där skickade de lilla Bruno först, han brydde sig inte ett dugg medans Sonny fånade sig som vanligt. Efter vägen så kom det minst sju st bilar och Bruno brydde sig inte så mycket.

När jag tänker efters så verkar det nästan som att vi var moraliskt stöd till mamma och Sonny....

 //rebecka

Av Team ME - 25 juli 2009 21:44

.....jag tror jag får "åt nervern" av allt regnande.

Det är blött överallt på marken och allting är blött och i luften är det blött. Känns som tropikerna fast kallare. Jag blir så less.....


Struntade i att rida nån häst överhuvudtaget i dag. Får väl igen det imorgon...... men, men....jag var så less på all gegga.


Ally har under semestern blivit en vuxen vakthund, enligt henne själv. För i veckan har hon skällt på bovar och banditer som kommit vid halv två tiden på nätterna. Sen att det bara var husse som kom in genom dörren berodde bara på att hon skrämt bort slöddret så han kunde ta sig in säkert.

På onsdags natten var hon även tvungen att förevisa sin nya, älskade, världens bästa leksak för husse då han kom hem. Jo, just den som har fem pipgrejer i sig.


Har även börjat jobba igen efter semestern. Konstigt nog känns det helt ok. Vet inte om jag är lika kaxig på fredag då jag jobbat 7 nätter.


//M

Av Team ME - 25 juli 2009 15:43

I dags läget är följande deltagare anmälda och är garanterade plats på Staffan Nielsen clinicen.


  • Anneli Persson
  • Maria Egelby
  • Ann-Christin Grenevall
  • Annika Persson
  • Elvira Egelby
  • Rebecka Nilsson
  • Desirée Söderqvist




(Det finns fler som muntligt har anmält intresse, men innan clinicplatsen är betald så är ingen plats reserverad.)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards