Team ME

Alla inlägg under augusti 2009

Av Team ME - 31 augusti 2009 23:00

Idag har hästarna fått en välförtjänt vila.

"Rolles Maria" har tagit hand om Jacson. Så nu förväntar jag mej underverk inför tävlingen, eller.....


Var tvungen att jobba ikväll så jag missade hundträningen. Skittråkigt tycker jag eftersom det är så roligt att jobba med Rally-Ally.


Imorgon ska jag testa allt nytt på Sonny. Mammas darling

Om ni bara visste vad denna mule är mjuk och luktar gott......

Av Team ME - 30 augusti 2009 22:02

ETT STORT TACK !


Karin och Kristina för mat och fika.

Monica och K-A för ladan och middag.

Dess för lunch.

Alla deltagare för att ni kom.

Staffan som stått ut med oss.


Det är ganska mycket jobb med att ordna en clinic.

Boka och pussla datum med tränarn, fixa biljetter, utskick, anmälningar,göra betalningar, jaga betalningar, mat, skjuts till och från flyg,boende, hagar, ridbana, vad göra om något händer?mm mm. Som tur var så hjälptes Teamet åt denna gång och fick otroligt mycket hjälp utifrån.

Nu tränar vi och laddar inför nästa......



Av Team ME - 30 augusti 2009 21:41

Vilken helg. Jättetrevliga deltagare, många goda skratt, underbar mat, fint väder, världens bästa häst. Alla som fick höra att Sonny var till salu kan glömma det. Han är mammas darling och ingenting annat.

Sonny och jag har fått massor med tips och råd. Nu ska vi jobba på som bara den ett tag framöver innan det blir smällkalla vintern.

Vi har jobbat med spin, stop, byten, volter, korta - länga, mm mm.

Här kommer lite bilder, antar att mina team kompisar har fler,  men en bild säger mer än tusen ord.....

Lydig elev gör som magistern.

 

 Ännu en uppmärksam elev som visar vad vi lärt oss. Annika och Fancy

 

 Ett stort leende fanns på alla. Anneli och arabpojken

 

 Koncentration eller? Elvira, Allan, Anna, Calle och Staffan

 Dess & Jacson

 

 Underbarnen, Bruno och Rebecka

 Anki & Roland

Jennifer & Flingan, Marie & DD

 

 Staffan & Sir Roland

 

Pleasurereinern 

 

 Tråkigt, inte leka med alla människor som kom till Ally.

 

 Läktaren

Hela teamet lyckades inte hamna på samma bild men halva gjorde det.

 







Av Team ME - 29 augusti 2009 13:03

Har precis ätit en jättegod lunch som min moster Karin har lagat, ris och kycklinggryta.


Alla har nu ridit ett pass, uton Rebecka då, och jag tycker att det verkar som att alla verkar vara mycket nöjd med vad Staffan har att förtälja. Arabpojken var riktigt snäll idag och vi har tränat på att stanna utan att han ska lägga sig i handen på mig. Sedan provade Staffan att sitta upp på honom, och självklart gick det mycket bra för honom han testade även hackamoret på honom.


Nu måste jag ut till ridbanan så att jag inte missar vad som händer där.


//Anneli

Av Team ME - 29 augusti 2009 07:39

Nu är jag lite nervös. Hoppas att arabpojken är snäll i dag...

Det är 16 grader varmt gråmulet och regn i luften, hoppas att det inte regnar hela dagen.


//Anneli

Av Team ME - 29 augusti 2009 00:16

Nu har vi Staffan i säkert förvar här i Karlsbäck, så nu har han inget annat val än att lära oss allt han kan.


Vi, hela teamet, var till Umeå och hämtade honom på flyget nu ikväll. Han verkade lite generad över välkommandet och undrade om vi verkligen behövde vara fyra stycken för att klara av en skåning. Vi fick se en till kändis som kom med plane, ingen minre än komikern Jan Bylund.


När han på vägen hem förhörde sig lite om helgen förutsättingar och kom till frågan om vi hade någon mygg svarade Maria mycket snabbt -"Nej", och det är sant inte någon mygg men väl alldeles för mycket sviare. Men vi har kommit överens om att vi inte ska avslöja något om dem för Staffan och när han imorgon upptäcker dem ska vi spela mycket frågande och ovetande om vad han pratar om. 


Bara åtta och en halv timme tills att jag ska rida mitt första pass.


//Anneli

Av Team ME - 28 augusti 2009 15:26

Började med att dra ner Anki imorse så hon fick prova och se sin jättebaby innan kursen.

Medans hon red satt jag och Anneli upp tältet. Nu har vi tre vittnen som sett det uppe ifall det inte skulle klara sig fram till kursstart.

Dess ramlar väl in nån gång under kvällen. Staffan kommer med flyget ganska sent, och de andra finns redan inärheten så nu känns det nära.


Vad skoj det ska bli att få lite skäll......

Av Team ME - 28 augusti 2009 02:55



Jag tänkte lägga upp några bilder på staffan så att vi skulle komma i rätt stämning innan helgen, men då kom jag på alla min 1500 bilder som jag hann att ta när jag var där nere är hemma på min dator i björnsjö! då vart jag lite deprimerad. Men jag hittade iaf två bilder från praktiken

Det här Staffan och TR Drive By



men nu tror jag att jag ska gå och sova godnatt


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards