Team ME

Alla inlägg under maj 2009

Av Team ME - 31 maj 2009 20:05

Det har varit kurs här idag och riktigt varmt.

Tror att ryttarna svettades mer är hästarna och sommar ridutrustningen var på "hemma"ryttarna, dvs linne, kortbyxor, boots med sporrar.

Tycker att Jacson-matte gjort framsteg på de två veckor jag inte sett henne, men Jacson själv var lite bekväm av sej. Dessutom då han skulle åka hem ville han inte. Det stod bilar och folk runt så vi tog en genväg i lastningen och lovade honom en omgång lastträning då han kommer nästa gång.

Peach var här och det verkar fungera bara bra. Jag vet att Peach förra matte läser så jag vill bara hälsa att hon ser ut att må som en prinsessa och hantering och ridning fungerade utmärkt.


När alla åkt hem så tog vi hundarna till sjön för att se om de ville svalka sig. Först att doppa sig i år igen var Anneli. Dilba, Jackpot och Olga simmade.

Ally var lite försiktigare och var inte ut så djupt att hon kunde simma, men det var nära. Nästa gång.......

 

 Hon tyckte att det var jätteskoj att hoppa och plaska så det blir nog inga problem.

Anneli tog några bra bilder på henne, men de kanske kommer på den nya hemsidan.

Foton från helgens kurs håller de oxå på, men de kommer nog så småningn om.

//M 


Av Team ME - 30 maj 2009 23:31

Min dag har sett ut såhär..





först så vaknade jag av att det var så jävla varmt, och då vill jag göra nått som man gör på sommaren och det är att äta jordgubbar, men anneli har inga och då tog jackpot och hoppade över en pinne istället



men då fick jag en snilleblixt! så jag och anneli for till bjurholm och köpte jordgubbsplanter, vi tog och plantera dom och jackpot var snäll som alltid och hjälpte till. snart kan jag äta jordbubbar får jag hoppas!



Sen for vi till stallet och red denna ljuva varelse, hm okejdå han var ljuv från början, sen vart han en onddrake som sprutade eld, medans den ondadraken försökte flaxa iväg med mig på ryggen så red anneli sonny och cilla red Peach


 


Sen så red Anneli lillaLisa och Dessan red jacson.




Det var min dag, hoppas att det inte blir lika varmt i morgon, jag coh fancy jobbar bäst när det är lite svalare, då försvinner hans drak beteende kanske



hälningar Annika

Av Team ME - 30 maj 2009 00:01

Det har hänt mycket i hönsgården de senaste dagarna. Först så skaffade Monica och Claudia fem stycken färgade hönor och idag har jag varit och hämtat en tupp, så nu blir det livat nere på Bränna.

De nya hönrona är lite blyg för tuppen


Tuppen som ska vara av rasen dvärgkochi.


Än så länge går det bra med dem alla, men de vita och färgade håller sig i sina grupper.


//Anneli


P.s

När tuppen kom blev våra vita höns så här glada:

Av Team ME - 28 maj 2009 22:42

Det blir mycket spår nu känns det som.

Igår gick först Olga ett viltspår. Orutinerad som hon är var det ett enkelt, liknande personspårets appell.

Emra fick ett längre spår. Med vinklar och åter gång. Hon hade lite problem då vinklarna låg nära, spåret var inte så gammalt och det stormade. Så hon fick jobba för att komma till slutet. Men hon lyckades. Det var bra att hon fick lite problem, nu kommer hon att ta det lugnare. Hon brukar alltid vara för het de första spåren för säsongen.

Mammas bebbe, Ally-boop, fick gå ett litet nybörjar-personspår på ca 30 meter med en liten vinkel. På ett ställe skulle hon avverka en kvist som var ivägen, annars gick allt galant.


Rebecka har åkt till stan igen efter sin blixtvisit här hemma. 


Jag har nyss kommit in efter att ha lagt ett viltspår som Olga ska gå imorgon bitti.


Hemsidan fungerar tydligen inte, men jag ska be "webmaster Persson" att titta på det får vi se om den kommer igång igen.

//M

Av Team ME - 28 maj 2009 11:14

Började som vanligt att släppa ut hästar och mocka, sedan fick jag snurra träns och jämna till gångarna(det är grus och spån i mitten och betong på sidorna) för det var stora kullar på vissa ställen. Ge hästarna hö. Efter lunch så fick jag rida på Leonie i det stora ridhuset igen.  Utfodra och ta in dem. Fick göra iordning hästar till handikappridning igen m.m

Sedan cycklade jag hem med motvind och det var inte enkelt och då det dessutom är en massa vägbyggen överallt. Sedan ca 18.30 kom Nicke och hämtade mej för jag ska inte praoa 28/5 utan på fredag istället, men vi var inte hemma förren ca 23.30

Så imorse fick jag sovmorgon och ligga och gosa med Ally i sängen.

//rebecka

Av Team ME - 26 maj 2009 18:28

Idag har jag fått gör ungefär samma saker; släppt ut hästar, mockat, gett dem hö, gett kraftfoder, sopat sadelkammarna, tagit in hästar. Fick borsta Cobra och Campeja(tror hon hette så) till några som skulle rida, sedan när hon skulle sadla Cobra så rymde han.

Fick rida även idag fast denna gång på Leonie i det stora ridhuset. Hon var jättesnäll och fin, behövde typ inte ens använda några hjälper. Fick skritta henne i 30min.

Sedan innan jag slutade fick jag borsta, sadla och göra iordning 5 st hästar till handikappridningen.  Så idag har jag fått hålla på mer med hästarna.

 Leonie

 

 Det är ganska enkelt att utfodra och mocka med dehär som går på en räls i taket. Hövagnen

 Kraftfoder


//rebecka

Av Team ME - 26 maj 2009 15:16

Bor man på en gård på landet ingår det en massa traktor. Det fattade Ally idag.

Efter att gått med jordfräsen i pärlandet var jag rätt trött och tänkte lifta i traktorskopan tillbaka. Tror ni jag fick åka själv. Nä... Ally skulle promt med hon oxå. Helt obekymmrad var hon.

 

 //M

Av Team ME - 25 maj 2009 18:23

Idag har varit första dagen på praoen. Jag praoar på Hippologum, och dom har väldigt många hästar och stall där så det kändes som att jag tappade bort mej ganska ofta.


Idag när jag kom dit så hade de redan börjat släppa ut hästarna, de leder de bara till dörren och sedan är det staket så de hittar rätt och ponnyerna knäpper man bara lös i spiltorna och sedan springer de ut. Sedan var det bara att mocka, hann göra 4 st, 3 i tävlingsstallet och en i ridskolestallet. Och inte undra på att det finns så lite spån att få tag på så som de slösar. När det var mockat ca. kl. 08.00 så var det fika vilket jag känner igen från något ställe där de brukar fika flera ggr dagligen... Efter det så skulle jag och en annan liten tjej som var där städa läktaren i det stora ridhuset, hon fick torka räcket medans jag skulle dammsuga. Den lilla dammsugaren som jag skulle använda fungerade inte så jag var tvungen att ta en jättestor som stod på en liten vagn så den gick inte att ta ner till den lägsta sittraden och slangen var kort så det var jobbigt, som det inte var nog så lossnade slangen hela tiden och det verkade inte finnas någon ström i halva ridhuset. Mitt på dagen så gav vi hästarna hö och gick på lunch. Sedan städade vi färdigt läktaren innan vi gav hästarna kraftfoder och tog in dem. Ponnyerna släppte de från hagen så sprang de in i sina spiltor(varför gör inte våra hästar det?). Sen innan jag gick hem så fick jag rida på en häst som hette Amette, hon hade varit sjuk så hon höll på att ridas igång, tror att jag galopperade första gången med henne.

Amette

 


Sedan när jag skulle cyckla hem så höll jag på att cyckla fel vid lantmanna, men så proffsig som jag är så hittade jag hem(och cycklade över "den farliga bron").  Hoppas nu bara att jag får fara å se på bio med en kompis.


Pussa Bruno ifrån mej och glöm inte att gratta honom på fredag!

//rebecka

        

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards