Team ME

Alla inlägg under mars 2009

Av Team ME - 31 mars 2009 21:26

Så har det varit dags igen för en av våra road trips.

Vi (eller rättare sagt Anneli) har ju haft bekymmer med bilen och vädergudarna varje resa som hon gjort till Bergsåker. Även denna gång började det med att väderleksrapporten sa först snö sedan regn på det... Jippie...

Men vi måste gjort någe gott för solen har varit på topp hela dagen och bilen har fungerat som en pärla.


Ally och jag var hem till Allys uppfödare, Kennel Rottrobis, där vi som vanligt fick ett varmt mottagande. Det var nog väldigt spännande för Ally sov hela vägen hem igen och tog upp hela bagaget för stackars Jackpot som fick trycka ihop sig i ett hörn.

Själv fick vi trängas med allt som inhandlats på Ikea.


Hur gick det med hästarna då??  Det får Anneli eller Annika skriva om, men jag kan säga att alla är nog väldigt nöjd.

/M

Av Team ME - 30 mars 2009 15:08

Var ganska trött när väckarklockan ringde imorse, jag var ju tvungen att stiga upp 05.40(vintertid)

Men iallafall så har jag och mamma gjort en blogg till mormor och morfar, så jag passade även på att byta bakrund på våran blogg.


Tycker att det har varit lite skrivet på bloggen i helgen trots att alla team medlemmar har varit här, men jag kanske kan skriva lite nu istället.


Jag har tummkört Bruno, både med att gå bakom och att ha honom att trava runt på en volt medans jag står i mitten. Han har börjat tappa vinterpälsen, så jag har borstat honom ganska mycket i helgen.

Har även ridit Sonny. Jag, Annika och Elvira red ut efter vägen i lördags, det blev mest skritt och trav eftersom det fortfarande var halt. I söndags red vi på banan och Sonny försöker ju med allt trots att det räcker med att galoppera vanligt på en volt...

//Rebecka

Av Team ME - 29 mars 2009 14:40

Tror att jag bor ihop med en slavdrivare. Vi håller på att tapetsera och lägga nytt golv i hallen. Kl 06.15 vaknade Ally och Husse, pigga och glada, "-nu ska vi tapetsera" sa Jörgen. 06.15


Mitt på dagen smet jag ut och red Jacson. Har börjat planera för hans hemgång. Funderar på vad som var svårt då matte var och red honom och vad som känns lite besvärligt att göra med honom. Dessa grejer är vad vi nu ska träna ordentligt på tills han åker hem. Ingen ide att börja med något nytt. Men i det stora hela är han en riktigt OK ridhäst.


Ally som har fattat vad som gäller då det är hästar på ridbanan satt i snöhögen och tittade ner på dem. 


Elvira var med oss då vi red. Det slutade med att jag hotade mad att bussa Anneli och Lisa på dem om de inte gjorde som jag sa, väldigt pedagogiskt.

Det blev så att Anneli satt upp och galopperade av den överenergiske lille ponnyn.


Lisa gjorde några riktigt snygga byten.


Fancy levde loppan med Annika bak i tömmarna.


Sonny är ju bara en darling och gör sitt bästa (och lite till) med Rebecka.


Bruno blev tömmkörd även han, med han har tappat en bit av en hov så han var lite öm.


Hönsen har värpt 2 ägg, vi som trodde de skulle börja värpa först till påsk!


Det var allt nytt här i Karlsbäck.(måste hålla Husbilen uppdaterad)

/M





Av Team ME - 27 mars 2009 18:48

... igen...



Av Team ME - 27 mars 2009 10:12

Måste bara få skryta om vad Ally nyss gjort. Men först ska jag berätta vad som hände på jobbet igår och som värmde mitt hjärta.

En dam på dryga 95 år såg min tatuering av Fina. Hon smekte den som hon skulle gjort med en riktig hund en lång stund och sa "du har henne alltid med dig". Otroligt rörande.


Nu till Allys bravader. Har börjat med att hon ska ta apportbocken i munnen. Jag jobbar efter en metod som jag fick lära på en klicker kurs jag gick och idag var det 4e gången vi jobbade med den. Idag satt vi mitt mot varandra och jag la apporten på golvet, Ally plockar upp den och ger till mej!!!!!!!

Hon är helt otrolig. Hoppas att jag har nån som kan filma så vi kan lägga ut här under helgen. -"Anneli du kan väl ta svartabörskameran med dig?"

 /M

Av Team ME - 27 mars 2009 08:29

Ally är riktigt morgonpigg, strax före kl 6 vill hon ha uppmärksamhet. Nu är ju inte jag lika morgonpigg, men egentligen är det bra att komma upp tidigt.

Imorse började jag slipa väggarna i hallen. När jag stod där med 2 cm tjockt lager slipdamm över hela mej kl 8.35 Skriker Rebecka att hon nog inte hade skjuts till bussen(vi brukar åka 8.30). Kastade av mej kläderna och slet åt mej bilnyckeln och var på väg i bara trosor och bh när hon sa "mormor kommer".

Nu undrar jag om de inte missade bussen ändå för mormor har inte kommit hem än och det tar inte en timme att köra 2 km...... 


Igår var Jacson-matte här och red igen. Tycker att det går riktigt bra för dem. Nu får vi se om de kommer och hämtar hem honom till påsk, eller om jag ska knyta en adresslapp om halsen på honom och ställa han i  busskuren.


Nu ska jag lacka hall-taket en sväng till, spackla lite. Sen hoppas jag att vi hinner ut och springa lite med Olga innan hon far till fjälls och hästarna ska ridas.

/M

Av Team ME - 25 mars 2009 15:01

Igår tömmkörde jag Bruno för första gången, mamma och Sonny gick före och hjälpte till lite grann. Det gick ganska bra men han var lite tung i vänster tygel, så att han fick stå inbunden i runningen efteråt.

Jag har varit sjuk från skolan idag, så nu då mamma kom hem var jag tvungen att gå ut till stallet. Jag tömmkörde Bruno idag igen utan hjälp och han skötte sig riktigt bra. 



//Rebecka







Av Team ME - 25 mars 2009 13:28

Nu har annika sitt körkort, men bilen och transporten saknas!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards