Team ME

Alla inlägg under juni 2008

Av Team ME - 30 juni 2008 09:15

ojjjjj är det så att jag är med och skriver i en blogg?

 det hade jag helt glömtbort eller är det så att jag är så lat ;)


det var ju ett tag sen jag bloggade. Det som har hänt är att:


 jag och varit nere i timrå och tävalt på midsummer westerngames. Jag är faktist ganska nöjd med min och Hickan insats, jag är iaf nöjd med hickans, den sista reiningklassen jag red var väl inte så lyckad men skitsamma. Ps jag var ju bäst i teamet och vann två klasser det är ju det som är huvud saken ´( att man är bäst i teamet!) 


Sen efter tävlingen for Hickan och Mira hem till Björnsjö, Mira är ett haflinger sto som är Reckas gamla tävlingskamrat som nu har gått i pension. Då nu har hickan en kompis i björnsjö. Förra året fick hickan stå med kossor, han gillade det så mycket så han vart en kossa själv :D


Sen så har ju sommarjobba och fyllt år. När det gäller  tränandet har jag och Hickan legat lite lågt. Han så att han ville ha lite semester, och ja ba okej? :O hahah men jag ska ta nya tag.. snart mvh annika

Av Team ME - 29 juni 2008 15:14

Igår kom ju Jennifer med sin häst Flingan. Vi red ut en liten bit och Pepper trodde nog att man får tjejer lättare om man fånar sig för allting. Undrar vem som har lurat i honom det...

Jennifer sov över så vi var uppe länge i går kväll, och klev upp sent imorse. Efter lunch idag så red vi ut igen, fast en lite längre bit än igår. Pepper hade fortfarande inte fattat att det var han som skulle vara den modiga gentlemannen, och inte Flingan. När vi kom tillbaka var det ett par svettiga och trötta hästar(undra vart Olga var).


//Rebecka å Jennifer


Av Team ME - 28 juni 2008 12:49

...eller hur var det egentligen. Det är väl på sommarlovet man ska slappa å ha kul, men istället måste jag måla ett hus åt morfar och hålla på, för nån dag sedan fick jag också lära mej att köra traktor med betesputs!!! ;)


Men iallafall, i förrgår red jag och Pepper ut med mormors hund Olga. Jag och Pepper vann kapplöpningen över olga.

 Igår red vi och tränade på banan som vanligt och han skötte sig bra då med.

I morse red jag Sonny eftersom mamma låg och sov, och nu har Jennifer kommit med sin häst, så nu ska vi ha kul i helgen.


//Rebecka 

Av Team ME - 26 juni 2008 21:33

Grattis Annika som fyller 18 år idag.

Jobba nu hårt så att jag slipper köra själv till nästa tävling.


Kram// Anneli 

Av Team ME - 26 juni 2008 14:40

På hästsidan är det nog lite lata dagar. Lisa har fått vila sedan tävlingen så att hon får äta upp sig efter viktraset som orsakades av tandtrubbel, dessutom verkar hennes matte försvunnit från jordens yta, är det någon som sett henne? inte jag och Lisa iallafall.

Sonny darling har vilar inte, iallafall inte på heltid. Vi tränar korta pass, han ska ju få semester då vi åker bort. Missy rids som vanligt de dagar jag har tid, rättare sagt de dagar jag tar mej tid.

Jag fattar inte vart allt arbete kommer ifrån. Just nu sitter jag ganska mycket i traktorn och kör betesputs. Det gäller att hålla marken som de inte betar snygg. Det finns ved som väntar på att staplas, ankor som ska matas, hund som ska rastas mm mm. Fina (min rottweiler och trognasta kamrat) har börjat åka traktor med matte. Väldigt trevligt att ligga på golvet och skumpa omkring, ser fåglarna bra gör hon oxå där hon ligger. Ibland hammnar rumpan eller huvudet på gaspedalen men det gör inget.

Visst är hon söt!

Av Team ME - 24 juni 2008 11:58

Jag har fått in några begagnade bett och huvudlag som är till salu. Både stång- och tränsbett. Ett showträns och vanliga träns med tyglar och lösa tyglar.

Söndag och måndag har vi "öppet hus" eller vad vi ska kalla det. Det är öppet att komma hit och rida lektioner dessa dagar dels på egna hästar och dessutom på våra. Lite som en clinic, för det går bra att övernatta dessutom. Hör av er om intresse finns.


Maria

Av Team ME - 23 juni 2008 17:57

Om jag nu gjort allt rätt så ska här finnas en liten film på Missy som jag lyckats göra alldeles själv. Ni får ha lite överseende med den.


Av Team ME - 21 juni 2008 16:53

Nu var det ett tag sedan jag skrev sist, men jag börjar med att skriva vad vi har gjort efter helgen.


Jag och Pepper har mest varit ute i skogen och lekt, å han skulle få gå ner i älven och bada fötterna med Sonny. Först fick mamma nästan inte ner Sonny i vattnet, men efter en stund så gick det. Sedan var det Peppers tur, och han vägrade så mamma fick ta tyglarna efter som hon redan var i vattnet på Sonny, och jag fick stå bakom Pepper och försöka shasa på honom. När han var så att han kunde dricka hoppade jag upp på honom och fick ut honom i vattnet. När han väl var ute i vattnet så märkte han att det var ju jätte härligt. 


Igår fick han vila och jag red Missy istället, och hon är ju alltid lika duktig.


Idag red jag Pepper på banan och fortsatte jobba med det vi brukar, dvs. spin, stopp, roll-back, volter i galopp och gympa i trav. Idag gjorde han nog den bästa roll-backen. Vi stoppade och skulle göra en roll-back åt vänster, då såg han något som han blev rädd för och vände snabbt å smidigt åt vänster, så han höll på att springa in i Sonny. ;) 

 //Rebecka

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards