Team ME

Alla inlägg under maj 2010

Av Team ME - 31 maj 2010 22:09

I helgen har vi fixat till sommarhagen till Lisa, Vilda Matilda  och Bruno. En stor fin gräshage har de fått, och igår kväll släppte vi dit dem. De verkade mer än nöjda. När de fått en så fin hage fick Lisa och Vilda Matilda även premiärsova ute under bar himmel och de verkade inte ha något att klaga på i morse. Idag när Nicke klippte buskslyt runt hagen hade Vilda Matilda visst lust att hjälpa honom att sköta traktorn.


När jag kom hem idag passade jag på att montera ihop och ställa ut trädgårdsmöbeln som jag fått av min kära kus så nu är det bara att komma och fika för de som vill.


Ikväll har det varit hundträning här i byn som vanligt på måndagskvällar. Godiz var en riktig superstar! Hon är så rolig att träna med den där hunden. Ska hinna med ett spår med hennne imorgon har jag tänkt.


//Anneli

Av Team ME - 31 maj 2010 20:26


Det är bara två och en halv vecka kvar tills jag och fancy ska tävla på kossor     


Till helgen igen så är det kosseclinic här igen. Förhoppningsvis torkar utebanan upp nån gång så att vi kan träna på att stoppa!



Igår var jag så jäkla duktig och gjorde en liten film, är mycket stolt över den   


Plus att jag måste få någon hjälpa mig att filma lite på Hank, det är Jockes 2åring som är till salu, Hank är så himla fin! synd att man inte är gjord av pengar




Av Team ME - 27 maj 2010 21:10

I söndags var jag och Fancy och tävlade på en D och B-tävling, dom två första klasserna var wriding och pleasure, dom klasserna gick inte så bra, han går ju alldeles för långt med huvudet, men jag tycker det bara är fint när han går så i reiningen, han är ju en kossehäst!


jag och fancy var med i två reiningklasser, vi vann båda! så stolt är jag, vi vann över hästar som har blivit tränade i usa, Fancy min galna häst :P  


igår fick Fancy komma ut på grönbete med Louises 3åring och med jockes åring efter Boots, Fancy håller på att valla Bootsie hela tiden, cirkla henne, håller på astt boxa henne, en jävla kosse häst är han


      

Av Team ME - 26 maj 2010 00:05

Långöronen  



//Anneli  

Av Team ME - 26 maj 2010 00:03


Tänkartungorna



  


  


//Anneli

Av Team ME - 25 maj 2010 23:47

Idag har det som sagt regnat så Lisa och fölet har haft husarrest. När vi gick ner till stallet på eftermiddagen så tillverkade Maria snabbt ett täcke till henne. Hon klippte ett hål i en lüsernsäck som vi drog över huvudet på henne. Sedan fick hon springa lös medan jag tömkörde Lisa. Lisa såg ut att tycka att det var behagligt att få göra något igen. Hon rörde sig väldigt fin också det skulle folksam ha sett, hon såg inte au att lida nämnvärt inte. Tyvärr var inte andasfunktionen den bästa i lüsernsäcken och fölet blev alldeles svettig så efteråt blev det till att torka henne.

  

Ganska många bilder tagna i helgen

                 




  

Sist men inte minst det fina blomsterarrangemang som vi fått av moster Karin.


//Anneli

Av Team ME - 25 maj 2010 14:05

 Betet ska stolpas idag, Redneck ska få gå till de andra grabbarna, J & B ska ridas.......i regn.


Men här kommer några bilder från den härliga helgen då det var sol och varmt.


  

Ally fik bära schampo och badleksak till badplatsen.

    

Sedan busade hon så vattnet stänkte på allt och alla.

  

Rebecka och Olga låg på en flytbrugga som ännu inte var förankrad, och så for de iväg.

  

Lillan fick sedan "simma" in bryggan.


//Maria




Av Team ME - 24 maj 2010 22:44

...betyder det inte att vi inget gör, tvärtom.

Det har varit full fart, mer än vanligt tycker jag, kan inte säga vad det beror på men, men.

Dessutom pajade åskan vårt internet, nätverkskort, router mm.


Ally mår nog bra men har varit lite påverkad av värmen, ligger och slöar i skuggan. Badade i lördags och hon var som Anneli redan skrivit inte riktigt klok i vattnet. Hon tycker att det är så skoj att bada.

Ikväll har hon tränat lydnad och det gick väl ok. Vissa moment tycker jag känns osäkra inför appellen men vi måste ju göra ett försök.


McAmy åkte hem i fredags. Hon är till salu om någon är ute efter en bra fjording. Hon tog träning imponerande bra faktiskt.


I söndags kom då Redneck Fame istället. Han ska vara uppstallad en månad tills ägarna fått ordning så han kan stå hemma.


Jacson-matte varit och ridit idag. Jacson såg ut att vara i himlen, var så nöjd med sig själv. Vet inte om jag sett en häst se så självgod ut som Jacson kan.

På fredag åker han hem via vet Sara och en tandkontroll.


Själv så har jag jobbarvecka, väntar betygssamtal från magistern och har köpt en ny husvagn.


//Maria

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards