Team ME

Alla inlägg under juli 2010

Av Team ME - 29 juli 2010 17:40

Jacson matte har varit och hämtat Jacson. Hon kom igår, red lite och grillade gott åt oss, red i morse och packade in honom. Det var inte så vilt, det var ganska så städat.

  


Men sen tog jag traktorn och for för att slå ner lite bete, Vips så hade jag en kompis på åkern, en skabbräv. Vi har sett några tidigare och har startat en vild jakt på dem.

Min första tanke var att trampa gasen i botten, men inte ens en skabbräv kommer traktorn ikapp. Ringde en skytt, bad att inte bli skjuten, då svarar han " lite får man väl offra" jippie, så mycket var jag värd.

Nåja, förhoppningsvis har vi bara två skabbisar kvar.

//Maria

Av Team ME - 28 juli 2010 22:33

Igår var vi lite osäkra om vi skulle fara och lata oss på stranden eller göra en stadstripp till Övik. Vi lät väderguden bestämma. och när det inte var vidare solbadar väder så blev det stadstripp på schemat.


I morse packade vi in fem hundar och fyra personer i Marias fina Audi och drog i väg.


När vi kom fram fick Ally och Godiz följa med ut på shopingrundan medan de andra fick det hedersfulla uppdraget att vakta bilen.


Jag måste ännu en gång på pecka hur lustig Godiz är. Hon är så lugn och sansad när hon kommer bort men samtidigt är hon så nyfiken på allting runt omkring. Hon är riktigt social och uppskattar alla som vill komma fram och hälsa på henne, och det var några stycken det.


För de som inte har varit till Övik så finns det en staty mitt på torget. Den uppskattades inte av Godiz. Hon reste hela sin ragg och tänkte gå därifrån, men efter lite övertalning kom hon fram till att den inte var så farlig. Och vem kan klandra henne?

  

Gräslig, inte sant?


När vi var färdig så drog vi bort på Café UH och fikade, smarrigt värre. Sedan var det Reginas Zoohörna som vi förärade med ett besök.


Ikväll bjöd Desirée på en mycket uppskattad Grillmiddag nu när hon har kommit till byn för att hämta hem sin gullpojke igen.


//Anneli

Av Team ME - 27 juli 2010 20:42

Regnet har vräkt ner hela förmiddagen. Men vi tog våra pållar på ett träningspass i lervällingen ändå.

Jacson skulle jobba lite mer på spinnen så vi tog tränsbettet idag. Gjort en del framsteg där. Han har slutat med att bara vräka sig framåt på bettet och trassla ihop benen och få panik,resa mm, så nu går det att jobba i momentet.


Lilla Brun fick då prova stångbettet istället. De var så duktiga han och Lillan. Det är ett tag sedan Rebecka ridit på stång så jag fick trimma henne lite där. Hon har ju ridit och tävlat gammla Mira mycket på en hand men det var ju evigheter sen.

De gjorde mycket bra ifrån sig, byten, spin, stop, cirklar, mm. Bara han fått gå av sig energin från två dagars vila gett.


Imorgon väntar vi Jacson matte. Ska skynda mig att gömma sadeln hennes, hon har ju en Billy Cook Pro Reiner....fast PRO kanske passar henne...hahaha


//maria

Av Team ME - 27 juli 2010 09:57

Lilla Brun har blivit stor och behöver en ny sadel. VI har provat en Billy Cook Pro Reiner, full Qh bom och både han och Rebecka trivs i sadeln. Är det någon som vet av en sådan beg? Eller en annan beg, snygg reiningsadel med full qh bom?

Hör av er till Maria 070-2875313 eller maila bilder på lillbranna@home.se

Av Team ME - 26 juli 2010 21:02

Jacson har ridits flera dagar på stångbett. Ett correction bit som är mitt favvo bit. Jag trivs bra med det, hästarna trivs bra med det så då använder vi oss av det. Matte behöver inte få panik och tro att hon behöver köpa ett, för hon ska fortsätta på tränsbett.

Han går riktigt bra på stång, det är roligt då man känner att träningen går frammåt och inte att vi måste "fixa till" en massa.

Ja, det finns de som såg J få sig en uppsträckning häromdagen, men det var från marken han tramsade.

Imorgon skablir nog vår sista träningsdag för denna gång, men man vet aldrig, rätt vad det är så har matte fullt upp och han får vara kvar (håll tummarna för det sista)


Måndag = hundträning. Ally är galen, det är bara att konstatera. Jobba, jobba, jobba osså jobba lite till. Gjorde några roliga grejer som inkallning med möte och inkallning i par, jättebra störningsträning. Kört igenom appell och tvåans moment i kväll.

Har nog glömt berätta om tävlingen i Åsele. Startade klass två. Det var jätte varmt ute och jag tog det lite lungt med henne. Hon fick gå nån timme på marknaden, vi körde igenom tvåans moment några gånger och så släppte jag henne lös på en skogsprommis.

Väl på tävlingen hade hon hur mycket energi som helst, busade med apporten, tog rutan två gånger, höll på att göra hoppet två ggr oxå men jag hann stoppa henne.

Inkallningen struntade hon i ställandet och sprang fort till mej.mPubliken påstod att hon drog iväg så gräset sprutade.

Hon är verkligen världens roligaste hund.

  Efter tävlingen låg hon på rygg och lekte med kopplet, inte ett dugg trött.  

En av våra viktigaste saker - kylduk. Helt ovärderlig i värmen, de blir sval och skön under. Har en här hemma och en i husvagnen, på det viset finns de alltid till hands.


//Maria


Av Team ME - 23 juli 2010 17:50

Det märktes inte igår. Han hade nog kommit till "träningsvärk" dagen och var i början lite kinkig. Kan inte säga att han var direkt dum utan bara väldigt irriterande. Vi skulle dessutom filma lite snabbt innan Anneli skulle dra vidare till stan. Nå mycket film blev det inte, för han behövde rejäl uppvärmning innan han börja gå bra och då var filmaren borta....


Idag så provade jag ett stångbett på honom för första gången. I början var han lite misstänksam särskilt på hö tygel. Men sen gick det hur bra som helst! Till råga på allt så höll stora grävmaskinen på att gräva ner jordvärme intill banan, en enorm skrotlastbil som drar stora grävaren stod oxå mitt i vägen. Men Jacson var inte särskilt brydd, han som var livrädd en liten personbil då han kom hit.


//Maria

Av Team ME - 22 juli 2010 00:05

Fancy har fått lite semester, det har han väl förtjänat. Så jag har tagit mig den friheten att åka upp till norrland några dagar. Men när jag kommer tillbaka hit så blir det hård träning!



    

Två mycket gulliga bilder på lillhingsten Sid



En bild på en trött Dumbo



Sist men inte minst

några bilder på Fancy


    ---->en Fancy som står och funderar   En Fancy som fläskar sig med gräs

En bild på Fancys fina skydd,



hejhopp hälsningar Annika  

Av Team ME - 21 juli 2010 20:55

Vi har fortfarande sommarvärme och har pratat om att fara till havet och bada, men se det blev det inget med.

Vi var istället på prommenad för de som gick skulle sedan på en "allt du orkar äta" bullfest hos mamma. Hon hade nybakade bullar och den dagen hon bakar får man äta så många man vill!


Sen red jag Jacson. Tänk att det är så roligt att rida på banan och trixa. Har det senaste året inte riktigt hittat denna glädje i ridningen och det var nog helt rätt beslut att sälja min kära Sonny-Darling och ta en paus.

Stackars Jacson, han dröp av svett och jag skulle kunna ha suttit där än.

Ett jodopaxbad fick han och en massa pyssel innan han återgick till hagen.


I kväll så blev det Allys tur att göra mig glad. Hade gått ut ett spår och som hon gick det finns inget mer att önska. Livet känns på topp nu.


Fick till och med en audimotor av Jörgen, visste inte ens att jag behövde nån.....


//Maria

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards