Team ME

Alla inlägg under januari 2009

Av Team ME - 30 januari 2009 13:21

Jacson verkar bli lik storebror Darling på bytena. Nu gör han byten på volten till förvänd galopp.

Så nu Jacson-matte är det bara att pallra sig upp och prova. Tyckte du sa att du skulle göra sådana byten då han kom hem??

Spin övningar åt hö går lite trögt men åt vänster flyter det på riktigt bra.

Funderar bara på hur han ska få lite bättre hållning då han står stilla på marken, frambenen spretar, likaså manen.

/M

Av Team ME - 29 januari 2009 22:03

Har egentligen inte så mycket att skriva om. Allt flyter på som vanligt.

Sonny är mammas darling hela dagarna, tränas lite lätt, ingen ide att nöta på honom i onödan. Anneli och Rebecka har ju fått tillstånd att rida honom när de vill, men det verkar inte som om de vill.......

Jacson tränar på att orka lite mer. Blir fort mjuk när han galopperar.

Bruno är helt läkt och lite besviken står han och hänger vid grinden då han ser folk, vill komma ut och göra något. Så lillan har börjat ha ett träns på medans hon borstar honom.

Fancys sår ser jättefint ut och han rör sig helt underbart. Om de bara kunde skära honom innan vårkänslorna kommer.

Lisa står och är vacker hela dagarna. Tutar och tjuter åt de andra hästarna men inte åt storebror.......hon är fylld av vördnad inför honom.....


Snart är det den 10e och lilla Ally ska hämtas hem. Åh vad vi väntar.

/M

Av Team ME - 27 januari 2009 21:53

Stack iväg hemmifrån i gryningen. Naturligtvis pajade rally-audin, vad annat kan man vänta då Maria och Anneli är ute och kör? Vi fick halvspringa från Ersboda in till stan för att hinna till våran tid vi bokat där. 

Det känndes väldigt viktigt att hinna i tid då vi bokat detta i sommras, sån väntelista var det för detta projekt.

Svim- och kräkfärdig av nervositet la vi oss på slaktbänken........och fick oss ett gott skratt.....vad vi hade gruvat oss i onödan. Det var ju "a pice of cake" för tuffingar som oss.

Maria

 

 Anneli.

 Vi ska lägga ut bättre bilder när det läkt och huden inte är så irriterad.

Av Team ME - 25 januari 2009 22:00

HH Pepper High har avlivats.

Detta på grund av en pålagring på baksidan hö framknä. Denna pålagring hittades i sommras och har behandlats. Den satt på ett sådant ställe att de tror den kommit av yttre våld (spark, slagit i någonstans, ramlat). Vi tycker naturligtvis att detta är jättetråkigt men inget djur ska behöva gå omkring och ha ont för varje steg de tar.

Vi kommer att komma ihåg honom med värme i våra hjärtan.

 


Av Team ME - 24 januari 2009 23:03

Blev ledsen imorse då vi var på promenad och en person kom fram och beklagade att jag skaffat en ny rottweiler.

Jag tycks alltid ha varit en ansvarsfull hundägare och alltid haft full kontroll på min hund, det finns många hundar i närområdet som inte hålls efter lika väl som min, men dessa får aldrig höra något gnäll.

Som för att späda på min deppighet for ALLA bort ikväll på olika evenemang. Jag tycker väldigt mycket om att vara ensam, men jag gillar inte det där med att äta middag ensam. Så jag tjurade och gick till stallet, för bästa terapin är att jobba med hästarna, glömmer allt annat då jag gör det.

Hur ska man kunna gå omkring och tjura när man möts av en liten Jacson som störtar fram till grinden då man närmar sig och han bara ber om att få komma ut en sväng.

 

 Skulle inte det vara nog så kan man ju alltid tänka på lilla Ally.....

 Fy vilken dålig bild, den är tagen med mobil i skummt rum.


Och som grädde på moset så kom Jörgen hem med en present åt mej, nåt som jag behövt hela vintern, jag skulle ha köpt en i onsdags men det var slut....

 ..en varmluftspistol, en blommig dessutom, han är bara bäst!

M


Av Team ME - 23 januari 2009 16:53

ihelgen har jag min sista stalltjänst på lappmarksryttarna, så himla skönt att få slippa det sen! och sen i morgon far jag och hälsar på fancy yeah


hälsningar annika''

Av Team ME - 23 januari 2009 15:15

Anneli hade anmält på clinic och jag hade lovat att vara reserv om hon inte skulle kunna vara med.  Nu har ju Lisas fot trasslat ett tag och ev skulle Sonny få fara. Men åter till att det blir inte som man tänkt, konfaläger, fjällresor och valp gör att Sonny inte får åka på clinic. Det känns jättetråkigt. Han är så vacker min gosse och skulle ha kunna lära sig massor, men, men.....

Sånt är livet. För en så där 5-6 år sedan har nog inget stoppat mej. Men prioriteringarna ändras allt eftersom livet går. Jag har ju inte tänkt ha Sonny som tävlingshäst utan han har jag som min "lyxhobby", bara för mitt höga nöjes skull, och råkar vi komma till tävling så är det bara en bonus.

Vi hade dessutom ett snack, han och jag då vi kom överens om att Anneli skulle få rida honom så mycket hon vill så länge jag har andra hästar att rida. Men hon fick stränga instruktioner om inget hackande med sporrarna, så idag har hon ridit honom. Det hoppas jag att hon själv berättar om. Men jag såg aldrig att de stannade......... bara gjorde avsaktningar, undrar varför????

M

Av Team ME - 22 januari 2009 16:44

Ja då har vi varit till Bergsåker med Lisa ännu en gång, tror någon att vi kom dit i tid utan krångel?

Nä, jag trodde väll det. Det började riktigt bra, vi lastade snabbt hästarna och bilen startade så att vi kunde börja vår resa. Men innan vi hade kört den första kilometern blev vi stående i en backe, denna gång var det inte fel på bilen utan det var SBR det berodde på. Efter att vi hade bytt bil så kunde vi fortsätta vår resa, men vi hade inte längre gått om tid. Det var lite pinsamt att för tredje gången ringa ner på Bergsåker och ursäkta mig för att vi skulle bli lite sena.


En av de bästa sakerna med att fara på Bergsåker är att de har en sådan här.

 

En kaffemaskin, med väldigt gott kaffe som till råga på allt är gratis.


Lisa har fått en riktig toppen veterinär, Gunnar, där nere. Enda felet är att han promt ska ha en till att bestämma hur man tycker att hästen ser ut att röra sig. -Är det bättre, sämre eller ingen skillnad? Ser du ingen skillnad? Då måste hon springa mer.

Hon var inte bra denna gång heller så jag har fått en till chans till att bevisa att jag kan ta mig dit i tid, lucky me!=)


/Anneli

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards