Team ME

Alla inlägg under februari 2010

Av Team ME - 28 februari 2010 23:55

Har bestamt med Maria att vi ska fara runt 06 imorgonbitti så att vi kommer hem i någorlunda tid. Har lite svårare än vanligt att komma till ro ikväll än vanligt. Kväll en har ägnats åt bakning, så nu har jag något att bjuda på om det skulle vara någon som vill komma förbi. Har även tittat på OS-finalen i ishockey, Canada vann.


Tror att det är bäst att jag går till säng nu så att jag kanske kommer upp imorgon.


//Anneli

Av Team ME - 28 februari 2010 11:08

Sanningen är faktiskt så.

Skulle rida ut en sväng i snön, tog terräng banan för den är trampad med skoter hela vintern, mest för hundarnas skull. Annars är snön lös och härlig för hästarna att gå i.

Första 100 meterna är inte trampad från stallet, Ally hon hoppade som en liten kanin, tar sig fram riktigt bra i snön. Men efter halva vägen sa Sue "vi saknar Jackpot". Jaha tänkte jag han vände väl och stannade hemma då.

Nähä! När vi kom in i skogen kom han i full fart, han hade sprungit upp på gården så han skulle få trampad väg hela tiden. Väl inne iskogen tog vi den otrampade vägen över diket, bara för skoj skull. Jackpot tog den trampade vägen igen och stod och väntade på oss då vi kom ut på den. Trots att det är trampat så var det 5-10 cm snö och har man bara 5 cm långa ben blir det till slut jobbigt.

När vi kom till backarna frågade jag om han ville rida. Tuff som han är ställde han sig på bakbenen så jag behövde bara luta fram mej och lyfta honom i nackskinnet upp på Jacsons rygg.

Jacson blev oxå alldeles slut för han fick gå mycket bradvid spåret och snön går upp till magen på dem.

Sonny han gick med Sue på ryggen och tyckte att livet var bra skönt idag då han fick en lugn tur i skogen. Om bara hundrackarn kunde fatta att svansen är en svans och inte en kamptross.

//Maria


Av Team ME - 27 februari 2010 22:04

Ally har varit och fotat sig hos en fotograf. Hon skötte sig utmärkt tycker jag. Jobbade bra med kameran. Nu väntar vi med spänning på våra bilder.


Jacson har nu kommit till det stadiet då det inte längre är spännande och roligt att bli riden. Efter flera månaders vintervila och drygt en veckas arbete så har nog lite träningsvärk oxå smygit sig på. Bronco-Jacson var det idag. Men inget som vi inte fixar. Fick jobba på ändå och se att livet inte bara är en dans på rosor, eller lek i hagen med pipisar.


Sonny blev riden av Anneli, jag gjorde iordning honom och tog på stången. Men nu så sitter jag och funderar på om hon verkligen red på en hand???

Tror hon feg red och hade två händer hela tiden? Sonny som är så fin på en hand, grejen är bara att man måste släppa lite på tygeln och rida mer med benen.


Snön har rammlat ner från skyn hela dagen. Skulle gärna ha vår nu. Fast det kan väl få vänta tills vi kommer hem från fjällen, bara en vecka kvar tills vi åker!

Men hur ska vi kunna det? Anneli har ju fått hem Rottan då.

//Maria

Av Team ME - 26 februari 2010 14:08

Nu börjar det bli lite bättre temperatur ute. -11 då jag steg upp imorse och när jag kom in från stallet var det -4.

Sonny och Jacson fick jobba även imorse. Måste kanske försöka komma igång med Sonny och rida ordentligt inte bara 3 ggr i veckan. Han blir svettig lika fort som Jacson, men nu får ju Sonny jobba mer intensivt och hårdare än J så det är väl inte så konstigt.


Har tagit en paus i hundmats kokandet över helgen. Familjen tycker att det stinker i hela huset, Ally tycker att det luktar gott och jag har blivit härdad. Det ska ju inte bara kokas hyfsat mört, utan sen ska det ju kallna innan man kan paketera och frysa in det. Men jag är så glad och tacksam för det jag fått så jag gör det så gärna. Gav Jackpot middag i går, blev nästan en rottis portion så stackarn har lite risig mage i dag.

Har inte tränat någon lydnad med Ally sen tävlingen. Börjar bli riktigt träningssugen. Hon ska ju lära sig både budföring och framförgående innan våren.

Funderar oxå på att försöka gå ett björnprov med henne, vi får väl se vad som händer......


I kväll är det kalas igen, vi har iof redan börjat med smörgåstårta, men i kväll blir det middag och massa efterrätt.

Så detta ordspråk kan ju vara nåt för oss:

"Den sundaste gymnastiska övningen är att i rätt tid resa sig från middagsbordet".

                                                  
                                         -Giorgio Pasetti-

Något som jag inte kan. 

//Maria

Av Team ME - 26 februari 2010 11:10



Nu kommer ett litet klipp på mig och Fancy,



Av Team ME - 26 februari 2010 10:58

igår när det var kanon väder så fotade jag Lisa, men hon tyckte att solen var för stark för hon typ halvblundar på alla bilder. Hon är söt iaf


             



 

Jacson ville så gärna vara med på en bild! han är också söt




  Men sötast av dom alla är Fancy! helt sjukt. Två veckor kvar tills vi ska fara på clinic igen roligt roligt!!

Av Team ME - 25 februari 2010 12:13

Nu ni, jag har använt både strykjärnet och symaskinen på morgonen. Är väldigt förvånad själv. Men nu sitter det ett par nya gardiner i vardagsrummet.


Allys rtg resultat har kommit höfter B och armbågar ua. Puh


Grabbarna grus är ridna på morgonen. Tänk vad mycket man hinner ibland.

De blev ordentligt svettiga båda två i denna kyla. Jacson fick prova nägra byten idag, de satt fint. Spinnen var därimot lite för trög, men det fixar vi snart till.


Har gått med i facebook, men jag fattar inget, Anneli ringde och skällde nästan för att jag vägrade chatta med henne. Jag fattade inget, har fortfarande inte hittat det hon yrade om.


Nu ska vi ge oss iväg ut på skidorna.

//Maria 

Av Team ME - 24 februari 2010 21:04

Fick paketet med hundleksaker vi beställt. Gav Ally en helgjuten gummiring, 30 sekunder tog det nog, sen hade hon bitit av den ovh det ligger nu skräp över hela vardagsrummet. Hon är så hopplös, vad ska man ge henne? Inget håller för henne. Håller snart med Anneli, hon ska ha ett bildäck, ett riktigt allts, inget sånt som finns på hundaffären.

Har hundmat på spisen igen, torde nog få koka i flera dagar.


Vi har haft besök från södra sverige idag. Tycker att det var riktigt trevligt.

Välkommen åter!


Nu hoppas jag på att kylan ska ge sig så vi kan ta en tur på skidorna imorgon.  Rida lite och bara ha det bra i solen.

//maria 

Ovido - Quiz & Flashcards