Team ME

Alla inlägg under augusti 2008

Av Team ME - 30 augusti 2008 21:45

Ska lägga ut en bild på en av terroristerna som både håller mig vaken på kvällarna och väcker mig på morgonen. När man ser dem kan man knappast ana vilket liv dom kan föra, men att höra deras klor riva i madrassen, gardinerna eller bara att de springer över golvet räcker...Den andra bilden föreställer Jackpot när jag och Maria var ner i skogen för att plocka blåbär, visst ser han ut att gilla det..?..?

Av Team ME - 30 augusti 2008 21:34

Förstår de inte vad jag säger? JAG HAR INTE RAMLAT AV!

Det blir absolut ingen tårta, punkt slut. Jag bjuder så ofta på fika så även OM jag någon gång skulle ramla av så har jag så mycket innestående.

När ramlade jag av egentligen? Kommer faktiskt inte ihåg nar jag föll av sist, däremot så har jag gått omkull för 2 år sedan, men då föll både jag och hästen så det räknas inte riktigt. Jag är så rädd för att ramla av så jag brukar försöka hålla mej kvar till varje pris.

Dessutom blev min vecka mycket mer inbokad än vad jag trodde bara för en stund sedan.

Anneli hon fattade det och bjöd på tårta igår, mums.

Vi har iallafall kommit igång med bygget igen, tycker det har hänt massor idag. Barnarbete har vi idkat för vi tog med Felix, Elvira och Rebecka efter lunch och satte dem i arbete.

//M

Av Team ME - 29 augusti 2008 11:30

Vilken härlig morgon. Det var lite kyligt, men solen sken och inte en regndroppe föll från skyn.

Gick ut på betet och hämtade in guldgossarna, blev aningen nervös då jag inte såg dem, trodde de rymt, men de stod och gömde sig bakom en buske.

Lille darling fick träna en hel del mjukgörande och sen gjorde vi lite stop och rollback. Kände hur sadeln började ligga lite löst men trodde att gjorden åkt upp LITE. Försökte balansera upp den genom vändningen, tog ner Sonny till trav och trampade ner i vä stigbygel för att räta upp sadeln. Då kände jag att den var väldigt lös och skulle snurra runt. Snabbt som ögat svängde jag över höger ben för att hoppa av innan sadeln skulle vara under magen. Döm om min förvåning när jag landar med fötterna på marken, fortfarande kvar i stigbyglarna och sadeln liggandes i geggen mellan mina fötter!!!!!!!!!!!!

Det var en rem som håller sadelgjorden som gått av. Det var bara att sadla om och fortsätta träna.

Om det inte vore för att jag predikat så för flickorna i stallet att de måste kolla och byta dessa remmar, för både Rebeckas och Elviras är utbytt under sommaren, men inte min.

//M

Av Team ME - 28 augusti 2008 17:35

Här verkar det inte hända mycket. Eller så är det att det händer jättemycket.  De är ju så dåliga på att blogga mina team kompisar så jag ska skvallra lite om dem.

Hickan är besiktad UA.

Lisa är nog ingen häst utan en pipleksak, klämmer man på henne så tjuter hon än ut. Men tränar bra gör hon iallafall.

Brunos matte har kommit hem från skogen och ska gå ut och träna honom lite ikväll.

Så kom vi till min DARLING, han klafsade omkring i geggan imorse. Det har vräkt ner regn under natten, men han jobbar på som vanligt.

Sitter mycket och kollar in rottweilersidor på nätet och drömmer om en ny.

Vi hade egentligen tänkt åka en sväng med husvagnen i helgen, men ingen i familjen tyckte att det skulle bli roligt utan en rotta-potta, så det ställde vi in.

//M

Av Team ME - 26 augusti 2008 17:33

Nu har jag anmält mej och Sonny, Rebecka och Sonny, Elvira och Bajsibrallan till MWRs KM 6 sept. Elvira går ut hårt med 5 klasser. Stackars Sonny måste räcka till åt både mej och Rebecka.

Rebecka är på lägerskola och har med en viss tvekan lämnat sin Bruno i mitt ansvar. Har faktiskt fått flera hästar att överleva här, men hon verkar inte riktigt lita på mej. Fast ser man på överlevnads statistiken då det gäller mina blommor skulle inte jag få ta hand om mina egna hästar ens en gång.

Anledningen till hennes skepsis är att jag gav han ström i näsan härom kvällen, jag skulle gå ut ur hagen och han följde nyfiket efter så jag sträckte fram handtaget och sa "vill du se vad jag har?" han nosade på handtaget, fick ström i sin söta nos och hoppade upp på oskyldiga Sonny som stod 2 meter därifrån.

Jaja, idag har jag faktisk varit snäll och borstat honom och smort in myggbetten.


//M

Av Team ME - 24 augusti 2008 14:23

Har jobbat ihelgen, sovit på dagarna och varit bortbjuden på eftermiddagarna, så Rebecka har fått rida Sonny. Så jag har inte så mycket att skriva om, men lite bilder har jag tagit så de bjuder jag på.


 

 Kan de stora hästarna så kan Bruno. Den lilla skiten är nästan modigare än storebror.


 

 Annelis lilla familj samlad på en bild, katten saknas men den var ju egentligen Annikas.

 


Jackpot blev bjuden på middag,  han fick visserligen en egen stol vid bordet med fick bara diska......











Av Team ME - 22 augusti 2008 17:30

...som man kan göra mitt i svarta, regniga natten?

Red Sonny på kvällen igår eftersom det regnade hela dagen. Han var lat och bekväm av sig, det enda han ville göra och gjorde riktigt bra var att gå i kort, kort galopp och göra byten. Senare på kvällen/natten for vi och hämtade ett till lass med små rundbalar.

Nattugglor som vi är har det blivit så att det mesta händer då. Hittar vi inte på nåt jobb så far vi ut och springer på sena kvällar.

Imorse var Sonny något piggare och tränade på riktigt bra.

Lille Bruno fick även han jobba igår men det får Lillan skriva om själv.

//M

Av Team ME - 21 augusti 2008 16:35

Maria och jag bestämde igår att jag skulle ta med mig Lisa och vara nere på Bränna 730 så att vi både hann med att rida och hämta rundbalar (som sedan ska vidare till Lycksele). När vi möttes kom vi överens om att vi skulle hämta balarna först, lika bra att spara det roliga till sist. Men vi hade inte kommit halvvägs till åkern där balarna fanns när det började att hällregna, och inte vi hade  varit så förutseende att vi hade tagit med oss några regnkläder, så vi blev rejält blöta. När inte regnet vill ge sig så bestämde vi oss för att skjuta på ridningen tills senare, för mig blev det att låta Lisa komma undan med att vara fortskaffningsmedel mellan Bränna och huset. Tror i alla fall att vi satte personligtrekord när vi for hem i regnet =P.

Sedan var planen att jag skulle fara upp till Lycksele med balarna, och eftersom att jag jobbade mellan 13 och 21 och klockan hade runnit iväg för mycket, skulle jag bli tvungen att fara efter jobbet. Men sånn tur var så offrade mamma sig och körde istället, lucky me!


Over and Out!


//Anneli




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards